بیتکوین کمتر از ۴ درصد با سقف تاریخی اش فاصله دارد!

رشد دوباره قیمت بیتکوین و نزدیکی شدید به سقف تاریخی!

بیت‌کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که در بازار ارزش حدود ۱٫۲۸ تریلیون دلار قرار دارد و در رتبه اول بازار قرار دارد. در حال حاضر، دامیننس بیت‌کوین حدود ۵۲٫۶۸ درصد است. هر واحد بیت‌کوین در این لحظه با قیمت ۶۵,۰۹۶ دلار معامله می‌شود. با احتساب نرخ تتر (Tether) که ۶۰,۴۷۹ تومان است، این معادل ۳,۹۲۷,۵۴۹,۴۸۰ تومان می‌شود. حجم مبادلات روزانه بیت‌کوین حدود ۴۴٫۲۱ میلیارد دلار است. قیمت آن در ۲۴ ساعت اخیر با افزایش ۵٫۱۳ درصدی روبرو شده است. بالاترین قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ (۹ نوامبر ۲۰۲۱) معادل ۶۷,۵۴۹٫۷۳ دلار بوده است، که هم‌اکنون ۳٫۸۶ درصد پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای بیت‌کوین در گردش حدود ۱۹٫۶۴ میلیون و ارزش بازار رقیق شده آن در حال حاضر ۱,۳۶۳,۷۵۵,۰۰۷,۴۰۰٫۵۶ دلار است.

قیمت 65 هزاردلاری بیتکوین

تاریخچه بیتکوین

بیت‌کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به عنوان یک ارز دیجیتال و رمزارز ایجاد شد. در ژانویه ۲۰۰۹ به صورت رسمی راه‌اندازی شد. بیت‌کوین یک ارز آنلاین پیر به پیر است، به این معنا که تمام معاملات به صورت مستقیم بین شرکت‌کنندگان مستقل و بدون نیاز به واسطه‌ای برای اجازه یا تسهیل آنها انجام می‌شود. ایده اصلی پشت بیت‌کوین، امکان “ارسال پرداخت‌های آنلاین به صورت مستقیم از یک طرف به طرف دیگر بدون نیاز به مؤسسه مالی” بود. این ارز دیجیتال، اولین رمزارزی بود که به واقعیت پیوست.

با توجه به تاریخچه‌ی بیت‌کوین، از زمانی که قیمت آن صفر دلار بود، تا امروز، ارزش آن به شکل چشمگیری افزایش یافته است. اولین معامله تجاری با استفاده از بیت‌کوین در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۱۰ انجام شد، که در آن زمان یک برنامه‌نویس به نام لاسلو هانیچ ۱۰,۰۰۰ بیت‌کوین را منتقل کرد.

 
5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *