تحلیل ارزدیجیتال سولانا، بخریم یا بفروشیم؟

عناوین

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال سولانا(SOL)

در این تحلیل، با نگاهی عمیق‌تر به چارت قیمتی ارزدیجیتال سولانا سعی در تعیین اهداف قیمتی این ارزمحبوب داریم. در این بخش با توجه به تحرکات قیمتی سولانا دو سناریوی صعودی و نزولی در تایم فریم ۱ روزه بررسی میشود.

سطوح حمایت و مقاومت

همانطور که در تصویر زیر نمودار قیمتی سولانا را مشاهده میکنید، هم اکنون قیمت در محدوده تریدینگ رنجی قرار گرفته است که محدوده بالایی را تحت عنوان مقاومت و محدوده پایینی را تحت عنوان حمایت برای قیمت مینامیم.

مقاومت

در صورت ادامه رشد قیمت و صعود آن به سطوح بالاتر، محدوده مقاومتی ۱۶۹ و ۱۷۵ دلار برای سولانا یک مقاومت معتبر محسوب میشود. و از آنجا که قبل از رسیدن به محدوده پیش رو یک سطح نقدینگی مهم و معتبر وجود دارد باعث آن میشود که محدوده مدنظر از اعتبار مضاعفی برخوردار شود. 

حمایت

قیمت سولانا همچنین در صورت اصلاح قیمتی میتواند به محدوده اردبلاک و حمایتی ۱۲۷ تا ۱۳۱ دلار برسد. این محدوده نیز براخلاف سطح مقاومتی میتواند به عنوان حمایت و سد راه نزول بیشتر قیمت شود.

هم اکنون شما میتوانید در استودیوی بایتیکل تحلیل های مدنظر خود را به روش های مختلف و با ابزارهای بسیار متنوع و کاربردی ترسیم کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. 

SOLUSDT 2024 10 14 10 47 27
تحلیل نمودار قیمت ارزدیجیتال سولانا (SOL)

سناریوهای محتمل

حالا که به محدوده های حمایت و مقاومت سولانا رسیده ایم میتوانیم برای سناریوهای مختلفی آماده باشیم که دو مورد از آنها را در این قسمت باهم بررسی میکنیم:

سناریوی اول (فروش یا سیو سود در مقاومت)

درصورتی که قیمت سولانا به محدوده اشباع فروش یا همان مقاومت برسد میتوان در تایم فریم های پایین تری همچون ۱ ساعته و ۱۵ دقیقه منتظر برگشت روند به سمت اصلاح و کاهش قیمت باشیم. پس هم میتوان ورود به معاملات شورت(فروش) را مبنای استراتژی معاملاتی قرار داد و هم در صورتی که معامله باز لانگ(خرید) در این رمزارز داریم با خارج شدن بخشی از دارایی، ریسک معاملاتی خود را کاهش دهیم. همچنین دقت شود که سولانا از جمله ارزهای پرپتانسیل و محبوب بازار کریپتوکارنسی محسوب میشود، پس در صورتی که دیدگاه معاملاتی شما بلندمدت است میتوانید به این ارز دیدگاه مثبت داشته باشید. 

سناریوی دوم (خرید یا انتظار برای شکست)

اما در صورتی که قیمت سولانا بعد از رسیدن به محدوده مقاومت به کاهش قیمت تمایل نشان دهد و شروع به اصلاح قیمتی کند اولین هدف قیمتی این ارزدیجیتال محدوده حمایتی مشخص شده در چارت قیمتی است. و اما واکنش نسبت به این سطح میتواند ورود به معاملات خرید(پرریسک) و یا منتظر شکست این محدوده بود. دقت داشته باشیم که در صورت شکست این محدوده، قیمت میتواند حتی تا سطوح پایین تری اصلاح و کاهش قیمت را تجربه کند. 

 

این تحلیل برای افرادی است که حداقل ترین مفاهیم تحلیلگری و همچنین مدیریت ریسک و سرمایه را آموزش دیده و تجربه کرده اند. در غیر اینصورت با تصمیم نادرست و غیرمنطقی امکان خسارت مالی از سمت معامله گر وجود دارد. دقت شود که این تحلیل به هیچ وجه سیگنال و توصیه به خرید و فروش نیست و هدف انتشار آن صرفا ایجاد یک دیدگاه معاملاتی برای کاربران عزیز بایتیکل میباشد.

تصمیم این موضوع بر اساس روحیه معاملاتی و استراتژی های مدیریت ریسک توسط خود شخص تعیین میشود. اما بصورت کلی بازار اسپات از نقطه نظر امنیت بیشتر در معاملات میتواند سرمایه شما را بیشتر حفظ گند. پس در صورتیکه تازه کار هستید میتوانید از بازار اسپات بایتیکل برای انجام معاملات خود استفاده کنید.

3/5 (2 نظر)
اشتراک‌گذاری
آواتار محمد حسین قهرمانی

محمدحسین قهرمانی تحلیلگر و معامله گر ارشد بازارهای مالی است که از سال 1399 به صورت تخصصی در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *