زمان و نحوه فروش همستر چگونه است؟ قیمت هر ۱۰۰۰ توکن همستر چقدر است؟

فهرست عناوین

ایردراپ همستر و بررسی قیمت هر ۱۰۰۰ توکن

در ماه‌های اخیر، ایردراپ توکن همستر توجه زیادی از سوی جامعه کاربران کریپتو به خود جلب کرده است. اکنون با نزدیک شدن به زمان لیست شدن و امکان فروش این توکن، بسیاری از کاربران به دنبال اطلاعات دقیق درباره نحوه فروش و قیمت آن هستند. در این مقاله، به‌صورت جامع به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید توکن‌های همستر خود را به فروش برسانید و همچنین قیمت هر ۱۰۰۰ توکن همستر در بازار چقدر است. با ما همراه باشید تا بهترین زمان و روش برای فروش توکن‌هایتان را بدانید.

ایردراپ همستر توزیع شد!

ایردراپ همستر کامبت یکی از موردانتظارترین رویدادهای اخیر در دنیای ارزهای دیجیتال است و با کمتر از ۴ روز تا شروع آن، میزان توکن دریافتی کاربران اعلام شده است. اما نکته‌ای که توجه بسیاری را جلب کرده، توزیع تدریجی این توکن‌ها است که به معنای آن است که تمام توکن‌ها در روز نخست قابل برداشت نخواهند بود. این موضوع باعث نارضایتی برخی از کاربران شده و برخی دیگر نیز به دلیل مشکلاتی همچون بن شدن یا میزان کم توکن‌های دریافتی خود، شکایت دارند.

در این مطلب به بررسی میزان توکن‌های دریافتی کاربران در ایردراپ همستر و نحوه توزیع آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین، قیمت احتمالی هر ۱۰۰۰ توکن همستر در روزهای اولیه ایردراپ نیز مورد تحلیل قرار خواهد گرفت تا بتوانید بهترین تصمیم را برای فروش توکن‌های خود بگیرید.

توزیع ایردارپ همستر و قیمت هر 1000 توکن همستر قیمت همستر

روز فروش (۵ مهر) نمیتوانید همه توکن هایتان را بفروشید!

در ایردراپ همستر کامبت، توزیع توکن‌ها به‌صورت پلکانی انجام خواهد شد و تمامی توکن‌های کاربران در روز نخست قابل برداشت نیستند. برخلاف دیگر پروژه‌های مشابه مانند داگز و نات کوین که تمام توکن‌ها را به‌طور کامل در روز نخست ایردراپ کردند، همستر کامبت قصد دارد بخشی از توکن‌ها را در مراحل مختلف توزیع کند.

با ورود به بخش Airdrop در منوی پایین بازی و رفتن به تب “Token”، می‌توانید میزان توکن‌های تخصیص‌یافته به خود را ببینید. چهار پارامتر اصلی برای ایردراپ تعریف شده است:

  • Total $HMSTR: مقدار کل توکن‌های دریافتی.
  • Claimed: میزان توکن‌هایی که تا کنون دریافت کرده‌اید (فعلاً برای همه کاربران صفر است).
  • Next unlock: میزان توکن‌هایی که در مرحله بعدی قابل برداشت خواهند بود.
  • Unclaimed: مقدار توکن‌هایی که در مرحله اول ایردراپ، در تاریخ ۵ مهر قابل برداشت هستند.

هنوز جزئیات دقیق درباره زمان و نحوه توزیع کامل توکن‌ها اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که در مراحل مختلف و در زمان‌های معینی قابل برداشت باشند.

قیمت توکن همستر در بازار پیش عرضه صرافی GATE.IO

با اینکه تعداد توکن‌های دریافتی کاربران همستر کامبت مشخص شده است، اما قیمت دقیق این توکن همچنان نامعلوم است، زیرا هنوز در صرافی‌ها لیست نشده است. هرگونه پیش‌بینی درباره قیمت همستر کامبت در این مرحله تنها بر مبنای حدس و گمان خواهد بود.

با این حال، در بازار پیش‌عرضه صرافی گیت آی‌او (Gate.io)، این توکن با قیمتی حدود ۰.۰۹۲۵ دلار در حال معامله است. باید دید که پس از لیست شدن رسمی در صرافی‌ها، قیمت آن چگونه خواهد بود و چه میزان تقاضا برای این توکن وجود خواهد داشت.

البته به احتمال بسیار بالا قیمت نهایی پایین تر از اینها خواهد بود!

قیمت 1000 توکن همستر قیمت همستر

قیمت هر ۱۰۰۰ توکن همستر به صورت واقع بینانه با در نظر گرفتن قیمتی پایین تر از قیمت کنونی در بازار پیش عرضه

با توجه به تجربه معاملات توکن‌های داگز و کتیزن در بازار پیش عرضه، می‌توان انتظار داشت که قیمت اولیه توکن‌های همستر کامبت پس از ایردراپ نزدیک به قیمت فعلی آن در بازار پیش عرضه باشد. اگر به شکل واقع‌بینانه نگاه کنیم و قیمت این توکن‌ها را حدود ۰.۰۵ دلار در نظر بگیریم، هر ۱۰۰۰ توکن HMSTR تقریباً معادل ۵۰ دلار یا ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (با دلار ۵۹٬۰۰۰ تومانی) خواهد بود.

در حال حاضر، قیمت توکن همستر کامبت در بازار پیش‌عرضه صرافی‌هایی مانند بای‌بیت بین ۰.۱۰ تا ۰.۳۰ دلار در نوسان است. اما باید توجه داشت که قیمت بازار پیش‌عرضه ممکن است تفاوت‌هایی با قیمت رسمی پس از لیست شدن در صرافی‌ها داشته باشد و عواملی مانند تقاضا و فشار فروش تأثیر زیادی بر قیمت نهایی خواهند داشت.

پس :

اگر قیمت لیست شدن همستر به صورت عمومی همانند بازار پیش عرضه در محدود ۰٫۱ تا ۰٫۳ دلار باشد، یعنی هر ۱۰۰۰ توکن همستر بین ۶ تا ۱۸ میلیون قیمت میخورد ( که اصلا منطقی نیست!)

و اگر قیمت لیستینگ عمومی را منطقی تر در نظر بگیریم میتواند در بهترین حالت نصفِ پایین ترین قیمت بازار پیش عرضه باشد یعنی در حدود ۰٫۰۵ دلار که به این صورت در بهترین حالت هر ۱۰۰۰ توکن همستر حوالی ۳ میلیون تومان خوهد بود که به نظرم حتی با در نظر گرفتن فشار فروش ساعات اولیه این عدد حتی بازهم نصف خواهد شد!

 

در نهایت این مورد را در نظر بگیرید که همستر هم تعداد بسیار بالایی کاربر دارد و هم یک میم کوین است و عرضه شدیدی دارد و از طرفی با تبلیغات گسترده درحال جمع آوری تقاضا برای لیستینگ توکنش است و پارامترهای بسیار زیادی مثل لانچ پد بایننسو نقدینگی صرافی ها و از طرف دیگر شلوغی شبکه تون در کلیم ایردراپ و انتقال آن به صرافی همگی در قیمت آن به شدت تاثیر گذارند. بنابراین پیش بینی قیمت همستر بسیار دشوار است و این موارد تنها احتمالات هستند!

زمان لیستینگ عمومی و فروش همستر

زمان لیستینگ عمومی و فروش توکن‌های همستر کامبت (HMSTR) در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) انجام خواهد شد. این تاریخ مشخص شده تا کاربران بتوانند ایردراپ‌های خود را دریافت و توکن‌های HMSTR را از طریق صرافی‌ها به فروش برسانند. با توجه به تجربه توکن‌های مشابه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت اولیه همستر کامبت با قیمت‌های پیش‌عرضه در صرافی‌ها نزدیک باشد، اما فشار فروش و تقاضای بازار می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت نهایی آن در روزهای ابتدایی داشته باشد.

نحوه فروش و برداشت ایردارپ همستر

نحوه برداشت و فروش ایردراپ همستر

ایردراپ همستر کامبت به کاربران دو روش اصلی برای برداشت توکن‌های خود ارائه داده است:

۱. برداشت آنچین (On-chain) از طریق TON Wallet

بازیکنان می‌توانند با اتصال کیف پول TON خود، مانند کیف پول تلگرام یا تون کیپر (Tonkeeper)، توکن‌های خود را به‌صورت مستقیم در بلاکچین تون دریافت کنند. این گزینه به کاربران کنترل و مالکیت کامل بر دارایی‌هایشان را می‌دهد و امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.

۲. برداشت آفچین (Off-chain) از طریق صرافی‌های کریپتو

در این روش، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را مستقیماً در صرافی‌های معروف مانند بایننس، اوکی ایکس و بای بیت (همگی با KYC اجباری) درخواست کنند. همچنین، صرافی EBI نیز امکان برداشت بدون نیاز به احراز هویت (KYC) را فراهم کرده است. این روش واریز آفچین به سادگی فرآیند برداشت را تسهیل می‌کند و به کاربران امکان مدیریت مستقیم توکن‌های خود را در این پلتفرم‌ها می‌دهد.

گزینه‌های برداشت توکن‌های HMSTR

  • بایننس (تحریم برای ایرانیان)
  • OKX (تحریم برای ایرانیان)
  • بای بیت (تحریم برای ایرانیان)
  • EBI (بدون نیاز به KYC)
  • کیف پول TON در تلگرام (تحریم برای ایرانیان)

جمع بندی

در این مقاله به بررسی زمان و نحوه فروش توکن‌های همستر کامبت (HMSTR) و تخمین قیمت آن پرداخته شد. با توجه به تجربه توکن‌های مشابه مانند داگز و کتیزن، احتمال می‌رود که قیمت اولیه توکن همستر در صرافی‌ها مشابه قیمت پیش عرضه آن باشد. هرچند، عواملی مانند تقاضای بازار و فشار فروش در ساعات اولیه می‌توانند به شدت روی قیمت تاثیرگذار باشند. اگر قیمت منطقی‌تری در حدود ۰.۰۵ دلار برای هر توکن در نظر بگیریم، هر ۱۰۰۰ توکن همستر ممکن است حدود ۳ میلیون تومان ارزش داشته باشد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که به دلیل فشار فروش بالا، قیمت نهایی ممکن است کمتر از این مقدار شود.

سوالات متداول

ایردراپ همستر کامبت در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) برگزار خواهد شد.

با ورود به بخش Airdrop در ربات همستر کامبت و کلیک بر روی تب Tokens می‌توانید میزان توکن‌های دریافتی خود را مشاهده کنید.

دو روش اصلی: برداشت آنچین از طریق TON Wallet و برداشت آفچین از طریق صرافی‌های کریپتو.

خیر، توزیع توکن‌ها به‌صورت پلکانی انجام می‌شود و در روز نخست ایردراپ، تمام توکن‌ها قابل برداشت نخواهند بود.

می‌توانید از طریق کیف پول TON یا صرافی‌های مختلف مانند بایننس و اوکی ایکس توکن‌ها را برداشت کنید.

برای برخی صرافی‌ها مانند بایننس و اوکی ایکس نیاز به احراز هویت (KYC) دارید، اما صرافی EBI این نیاز را ندارد.

قیمت توکن‌ها هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ میلیون (واقع بینانه)  باشد که منطقا باید کمتر از این در حدود ۱ میلیون باشد.

کاربران متقلب ممکن است از ایردراپ محروم شوند یا مقدار کمتری توکن دریافت کنند.

3.9/5 (26 نظر)

38 نظر

  1. آواتار فریدون حیدریفریدون حیدری پاسخ

    لطفا اعلام کنید افرادی که تیک دوم نزدن باید چکار کنند

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      باید از گزینه direct claim و یا ebi exchnage استفاده کنید که احراز هویت ندارن چون باقی روش ها برای ما ایرانی ها تحریمه

  2. آواتار AlirezaAlireza پاسخ

    یعنی ۵ماه زدیم گوشی وو خودمون خورد کردیم برای پنج تومن گدا هم بودیم بیشتر میذاشتن تو دستمون

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      بله دوست عزیز. ما هم چندین بار در سوشال های مختلف و وبلاگمون هم گفتیم همستر کاربرانش زیاده و ارزش نداره و بجاش ۱۰ ها بازی و ایردراپ دیگه در وبلاگ، کانال تلگرام و همچنین پیجمون معرفی کردیم.

    2. آواتار علیرضاعلیرضا پاسخ

      دوست عزیز هممون فقط جاده صاف کن اون حضرات بالایی هستیم که از صبح تا شب پدر موبایل و باطریمون رو در میاریم،اینهمه وقت و زمان میذاریم، آخرش صدفه بهمون میدن، ولی خودشون پول پارو میکنن… این یعنی دقیقا همون استفاده ابزاری هوشمند از عموم مردم در دنیای دیجیتال‌…

  3. آواتار فریدون حیدریفریدون حیدری پاسخ

    لطفا اعلام کنید افرادی که تیک دوم نزدن باید چکار کنند آیا میشود به کیف پول وصل بشیم

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      باید از گزینه direct claim و یا ebi exchnage استفاده کنید که احراز هویت ندارن چون باقی روش ها برای ما ایرانی ها تحریمه

  4. آواتار ارش احمدی بیرانوندارش احمدی بیرانوند پاسخ

    یارو که مرض نداره تو پیشفرض بخره بعد ضرر کنه رو کدوم‌ منبع حرفو میزنی اشتباهه نهایت کم کم میشه ۱۰سنت

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      عزیزم نگفتن که کسی توی بازار پیش عرضه بره بخره. اولا که گفتم همستر هم کاربراش زیاده هم لانچ پد بایننسه و پیش بینیش خیلی سخته و دوما پیش بینی خوش بینانه و همچنین منطقیش رو هم گفتم که هر ۱۰۰۰ توکن باید منطقا چیزی حدود ۱ میلیون یعنی ۱۸دلار تقریبا باشه. ضمنا در انتهای مقاله اشاره شد که عرضه زیاد و فشار فروش میتونه تاثیر بیشتری روی قیمت بزاره

  5. آواتار امیرامیر پاسخ

    واقعا ک خجالت داره هنوزم دست بردار نیستین گول میزنین ملتو ول کنین دیگه همه فهمیدن الکیه ای شر ورا

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      دوست عزیز لطفا درست صحبت کنید. خصوصا وقتی اطلاعات ندارید. تعداد زیادی از افراد شامل ایردراپ همستر شدن و ۲ روز دیگه توکنش لیست میشه و قابل فروشه.

    2. آواتار علیعلی پاسخ

      اقا محمد مهدی نعیم آبادی خدایش تو هیچی بلد نیستی توکن همسرروقیمت ۱۰لیست میشه شیشه زدی میگی هر۱۰۰۰تامیشه۱۸ دلاد

      1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

        بله. وقتی بلد نیستی حرف نزن. همستر لیست شد دقیقا حوالی قیمتی که پیش بینی کردم و بعد هم همونطور که گفتم ریزش داشت. حتی میزان ریزش رو هم گفتم که نصف میشه و شد.

        1. آواتار لیلیلیلی پاسخ

          سلام ضمن تشکر از آموزشها و پیشنهادات شما ادمین عزیز،تیم ایردراپ همستر رو من هرروز دارم لعنت میفرستم.چون از قصد اون بازیهای دریافت کلید رو گذاشت.ازونطرف هم ربات دریافت کد کلید رو گذاشت ماهم ازهمه جا بی خبر استفاده کردیم حالا اکثر کاربرها رو بن کرده..کلاهبرداری انقد تابلو آخه..خیر نبینه..به نظره من قیمت توکن همستر اینم که هست پایین تر میاد و بی ارزش تر میشه..فدایه ایرانیای عزیز..درپناه حق باشید.بای🤣🤣

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      میتونید از گزینه ebi exchange که احراز هویت نمیخواد استفاده کنید و یا گزینه direct claim

      1. آواتار رضارضا پاسخ

        سلام
        خسته نباشید
        میشه دقیق و یکم بیشتر توضیح بدید
        من نتونستم ربات رو ب کیف پول متصل کنم
        الان میتونم توکن هام رو برداشت کنم یا نه؟

    2. آواتار علیعلی پاسخ

      همستر قیمتش اصلاً هم کم نبود خیلی هم زیاد بود اولش هشتصد تومن قیمت خورد این خیلی خوب بود اما حیف که توکن خیلی کم داد من پنج میلیارد سکه داشتم ده ملیون پروفیت پونصد تا کلید و همه کارتها رو بالای لول پونزده شونزده یکی هم لول بیستو پنج کلی اسکین اما همش بهم سه هزار تا توکن داد. من راضی نیستم.
      اگه پنج تا صفر کم میکرد اقلاً بهم پنجاه هزار تا می‌رسید نه که سه هزارتا.
      بعدشم مثل آدم قشنگ اعلام نکرد که چطور توکن میده که ما همه سکه هامونو خرج میکردیم

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      بینیید کیف پول های مختلفی برای نگهداری ارز تون وجود داره که ۹۹ درصد مشکلی ندارن با ایرانی ها و فقط کیف پول خود تلگرام هست که به صورت ربات داخل تلگرام وجود داره که استفاده ازش برای ایرانی ها محدودیت داره و نمیشه.

  6. آواتار رضارضا پاسخ

    سلام و عرض ادب ، من در موعد مقرر نتونستم به کیف پول وصل بشم آیا راهی هست که بشه اینکارو انجام داد ، چون الان غیر فعال شده برام

  7. آواتار ابولفضلابولفضل پاسخ

    یه مشت ایرانی بیسواد که چیزی از تکنومتیک نمیفهمن میپرن به ادمین اینجا دقیقا ۱ سنت بیشتر نمیشه چون پولی ندارن که بدن به شماها حالا برید خودتونو جر بدین بیشتر بده همستر
    فکر پولدار شدن نباشین فکر کنم شماها همونایی هستین که ۲۰۶ معامله میکردین تو دیوار هیچی بلد نیستین جز تپ زدن

  8. آواتار HosseinHossein پاسخ

    ببخشید من دو تا اکانت همستر داخل یک گوشی دارم ایا اشکال نداره

  9. آواتار حسین شاهسونحسین شاهسون پاسخ

    سلام و عرض ادب
    دوست عزیز ممنونم از اطلاع رسانی هات و خیلی هم عالی توضیح دادی کامل و جامع متین و منطقی اما پیرو صحبت های خودتون باید دید عوامل نوسانات بازار چقدر تاثیر مثبت یا منفی رو قیمت نهایی می‌زاره آن شاله که تمامی دوستان و هموطنانم پول خوبی گیرشون بیاد چون واقعا چند ماهه که خیلی وقت گذاشتن رو این بازی و خیلی دل بستن به لیست شدن این بازی ،فقط دراخر در صورت امکان نمی‌دونم کانال ایرانی چیزی که در مورد آموزش ارز دیجیتال یا اخبار و اطلاع رسانی های دقیق و جامع برای دوستان برگزار کنید خو خیلی عالی میشه و هر چقدر سطح دانش عزیزان تو این زمینه بالاتر بیاد قطعا عاقلانه تر و درست تر قدم برمی‌داریم بازم ممنونم از وقتی که میزارید سپاس

  10. آواتار مصطفی صدیقیمصطفی صدیقی پاسخ

    سلام خسته نباشید آقای نعیم آبادی ببخشید اگه امکانش هست برای ما امثال ماکه اتباع کشور افغانستان هستیم هم راه معرفی کنید تا بتوانیم از طريق آن توکن هاي همستر رو به‌ ریال یا تومان تبديل کنیم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید باتشکر از شما

  11. آواتار محمد غفاریمحمد غفاری پاسخ

    تو گوه خوردی با این سایت مزخرفت من بزم تو بازار پیش عرضه بیست سنت پول بدم که بعدا لیست بشه من بفروشم ضرر کنم اره اون کسی که رفته خریده کودن نیست که شاید اوایلش کم باشه اما بعدا با تون کوین رقابت میکنه

  12. آواتار محمد رضا بولحسنیمحمد رضا بولحسنی پاسخ

    زر نزنید اینجوری که توکن داده قیمت بالا میخوره

  13. آواتار محمدرضا جلالیمحمدرضا جلالی پاسخ

    آقای نعیم آبادی بزرگوار از اینکه سخاوتمندانه آگاهی واطلاعاتتون رو دراختیارمون قرار میدید سپاسگزاریم بابت وصل نکردن تون کیپر وپایان مهلت همستر واقعا سردرگم بودم راهی که پیشنهاد کردین باعث آرامشم شد بااین راهنمایی شما میتونم هزینه تعمیرات ماشینمو تاحدودی پرداخت کنم خدا شمارو نگیره ازمون.

  14. آواتار زینبزینب پاسخ

    سلام کیف پول من قبل از لیست شدن وصل بود بعد از لیست شدن تو صفحه ایردراپ نمیاد بالا اصلن کیف پولم نیست چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  15. آواتار رحیمیرحیمی پاسخ

    من اصلا بلد نیستم چطور به کیف پول وصل بشم لطفا راهنمای کنید

  16. آواتار پیمان نظریپیمان نظری پاسخ

    سلام ممنون از راهنماییتان ،من کیف پول تون کیپر را انتخاب کردم و تیک دوم سبز on chin air drop هم فعال شده
    میخواستم بدونم الان باید برم صرافی هم احراز هویت کنم یا کاری دیگه ای باید بکنم
    ممنون از شما لطف راهنمایی کنید

    1. آواتار علیعلی پاسخ

      سلام خسته نباشید یه سؤال دارم لطفاً کسی می‌دونه جواب بده ممنون میشم.
      تو کیف پول تونکیپر قسمت Collectibles میزنم یه کارت هست مربوط به همستر فکر کنم که به NFT ربط داشته باشه.
      خواستم برداشت کنم یک تون کارمزد میخواد.
      اون چیه؟ آیا کارمزد رو بپردازم و برداشت کنم ارزش داره یا نه؟ چقدر می ارزه؟

  17. آواتار ارشارش پاسخ

    سلام یه راهنمایی لطفا، دیروز بعد از لیست شدن همستر رو باز کردم میزنه توکن برام واریز شده ولی توی کیف پول که میرم صفره! نمیدونم چرا؟ ادرس کیف پولی هم که دادم چک کردم درسته! اولش فکر کردم برای شلوغی نت باشه که توی کیف پول هم اخطار میاد که نت شلوغه ولی الان بالای ۱۲ ساعت گذشته ولی…

    1. آواتار محمد مهدی نعیم آبادیمحمد مهدی نعیم آبادی نویسنده پاسخ

      توکن های دیگه رو نشون میده؟ این یه باگه شایع هست برای خیلی ها. میتونید هم ۱۲ کلمه یا ۲۴ کلمه ولت رو توی یک دستگاه دیگه وارد کنید و تست کنید. با vpn هم تست کنید.

  18. آواتار علیعلی پاسخ

    سلام داخل تونکیپر تو قسمت Collectibles یه کارت هست اون چیه و چقدر ارزش داره؟
    خواستم برداشت کنم دیدم یک تون کارمزد میخواد فعلاً برداشت نکردم نمیدونم ارزش داره یک تون خرجش کنم یا نه.
    فک کنم مربوط به ان اف تی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *