معرفی اکوسیستم تون(Ton) و بهترین پروژه های فعال در آن

فهرست محتوا

معرفی اکوسیستم تون(TON) و پروژه‌های فعال آن

اکوسیستم تون(TON) و ارز دیجیتال TON (The Open Network) یک بلاکچین پیشرفته است که توسط تیم تلگرام توسعه داده شده و با هدف ایجاد یک زیرساخت قوی و پایدار برای انتقال اطلاعات و ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این شبکه به دلیل سرعت بالا، امنیت قوی و قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند، به یکی از گزینه‌های محبوب در دنیای بلاکچین تبدیل شده است. در این مقاله به معرفی بهترین پروژه‌های اکوسیستم TON و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم. برای معرفی کامل ارز دیجیتال تون(Ton) مقاله معرفی کامل ارز دیجیتال تون(Ton) را مطالعه کنید.

پروژه‌های صرافی غیر متمرکز(Dex) در اکوسیستم تون(TON)

یکی از بخش‌های کلیدی هر اکوسیستم بلاکچین، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) هستند که امکان تبادل ارزهای دیجیتال را به صورت امن و بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کنند. در اکوسیستم تون(TON)، چندین پروژه دکس فعال و مورد توجه وجود دارد:

۱٫ Strom Trade: این پلتفرم یکی از بهترین‌های اکوسیستم برای ترید است و دارای ایردراپ‌های تایید شده می‌باشد. Strom Trade اولین دکس ترید کل شبکه تون(TON) محسوب می‌شود و به کاربران امتیازات ویژه‌ای براساس حجم ترید ارائه می‌دهد. همچنین، هر NFT در این پلتفرم به قیمت ۲۰۹ تون(TON) فروخته می‌شود و به نفرات اول حجم ترید و سود، ایردراپ می‌شود.

۲٫ Swap Coffee: یک DEX Aggregator که بهترین نرخ‌های تعویض را به کاربران نشان می‌دهد. با توجه به سیستم ریفرال و سطح بندی که دارد، احتمال دریافت ایردراپ نیز وجود دارد.

۳٫ STON: یکی دیگر از دکس‌های مهم شبکه که دارای نرخ تبدیل بسیار خوبی است و ایردراپ خود را نیز ارائه داده است.

۴٫ Tonraffles.app: این دکس نیز یکی از بهترین‌هاست و دارای بخش‌های مختلفی برای استیکینگ شت کوین، وایت لیست شدن در کالکشن‌های NFT و ساپورت پروژه‌های ایردراپ می‌باشد.

۵٫ DeDust: یک دکس(Dex) با بریج داخلی که امکان تبادل آسان ارزها را فراهم می‌کند.

پروژه های صرافی غیرمتمرکز در اکوسیستم تون

بازارهای NFT در اکوسیستم تون(TON)

بازارهای NFT یکی از پرطرفدارترین بخش‌های اکوسیستم بلاکچین هستند. در اکوسیستم تون(TON)، چندین بازار معتبر و فعال وجود دارد:

۱٫ Getgems: بهترین مارکت NFT در شبکه تون(TON) که امکان خرید و فروش انواع NFTها از جمله شماره تلگرام، نام کاربری و توکن STAR (توکن داخل برنامه تلگرام) را فراهم می‌کند. این بازار همچنین بخش NFT Drop دارد که کاربران می‌توانند در آن فعالیت کنند.

بازارهای ان اف تی در اکوسیستم تون

پروژه‌های استیکینگ در اکوسیستم تون(TON)

استیکینگ یکی از روش‌های محبوب برای کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال است. در اکوسیستم تون( TON)، دو پروژه استیکینگ برجسته وجود دارد:

۱٫ Bemo Finance: این پروژه به کاربران براساس مقدار استیک و تعداد روزهای استیکینگ امتیاز می‌دهد و پس از پر شدن استخرها، ایردراپ خود را ارائه می‌دهد.

۲٫ Tonstakers: یک پروژه دیگر برای استیکینگ که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

پروژه_های استیکینگ در اکوسیستم تون

پروژه‌های دیگر اکوسیستم تون( TON)

علاوه بر دکس‌ها و بازارهای NFT، اکوسیستم تون(TON) شامل پروژه‌های دیگری نیز می‌شود که هر کدام کاربردهای ویژه‌ای دارند:

۱٫ EVAA: یک پروژه وام دهی با سیستمی که احتمال ارائه ایردراپ دارد و کاربردی بودن آن نیز قابل توجه است.

۲٫ DAOLama: یک DApp که کاربران می‌توانند NFTهای خود را وثیقه گذاشته و در ازای آن تون(TON) دریافت کنند. به عنوان مثال با وثیقه گذاشتن ۱۴ روزه شماره مجازی اختصاصی تلگرام که با ارز دیجیتال تون(Ton) خریداری کردید میتوانید ۷۰ عدد توکن تون(Ton) دریافت کنید. 

۳٫ Tonstarter: هدف این پروژه جذب سرمایه برای DAppهای اکوسیستم تون( TON) است و به کاربران امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پتانسیل‌دار را می‌دهد.

۴- نات کوین: نات کوین یک بازی کلیکی بر بستر تلگرام است که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و پس از موفقیت پروژه نات کوین پروژه هایی زیادی مانند ربات همستر کامبت، تپ سواپ و … بر روی بستر تلگرام ایجاد شدند. این پروژه ها به هدف جذب کاربر از طریق بازی و سپس ایجاد توکن، ارائه ایردراپ به کاربران و لیست شدن در صرافی ها به وجود آمده اند. اگر نمیدانید ایردراپ چیست مقاله ایردراپ چیست؟ روش جذاب درامد دلاری در دنیای کریپتو را مطالعه کنید. اگر به بازی های تلگرامی مانند بازی همستر کامبت برای درامدزایی علاقمند هستید مقاله آموزش جامع کسب درامد از بازی همستر کامبت را مطالعه کنید.

بریج‌ها در اکوسیستم تون( TON)

بریج‌ها ابزارهایی هستند که امکان انتقال ارزهای دیجیتال بین شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کنند. در اکوسیستم تون(TON)، دو بریج مهم وجود دارد:

۱٫ bridge.ton.org: بریج اصلی اکوسیستم تون(TON).
2. AllChain Bridge (bridgers.xyz): یک بریج دیگر که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بریج_ها در اکوسیستم تون

نتیجه‌گیری

اکوسیستم تون(TON) با داشتن پروژه‌های متنوع و کاربردی، یکی از پیشروان در دنیای بلاکچین است. هر یک از پروژه‌های معرفی شده در این مقاله دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود هستند که کاربران می‌توانند براساس نیازهای خود از آن‌ها استفاده کنند. با توجه به پتانسیل بالای این اکوسیستم، آینده‌ی روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

5/5 (3 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *