آموزش ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها

فهرست عناوین

مقدمه

در دنیایی که ارزهای دیجیتال به‌سرعت در حال تحول هستند، یادگیری فناوری بلاک چین، مبادلات ارزهای دیجیتال و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای مبتدیان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، ما یک معرفی جامع از ارزهای دیجیتال ارائه خواهیم کرد. همچنین اصول اولیه خرید، تجارت و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم. اگر نیاز به آموزش ارز دیجیتال دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید

ارزدیجیتال چیست و چه فرقی با ارز معمولی دارد؟

ارز دیجیتال (Digital currency) که به‌عنوان کریپتوکارنسی (cryptocurrency) نیز شناخته می‌شود، نوعی ارز مجازی غیرمتمرکز است که از رمزنگاری برای تراکنش‌های مالی امن و تأیید انتقال ارز استفاده می‌کند.

برخلاف پول معمولی که معمولاً توسط دولت‌ها یا بانک‌های مرکزی صادر و تنظیم می‌شود، ارزهای دیجیتال بر روی شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک‌چین کار می‌کنند. علاوه.بر این، ارزهای دیجیتال به هیچ دارایی فیزیکی متصل نیستند یا توسط یک مقام مرکزی اداره نمی‌شوند. آن‌ها بدون مرز بوده و برای هر کسی که به اینترنت متصل است در دسترس هستند و برای نقل‌و‌انتقال نیازی به بانک ندارند.

مزیت‌های ارز دیجیتال چیست؟

یکی از مزیت‌های ارزهای دیجیتال در مقایسه با پول عادی، حفظ حریم خصوصی است. وقتی با کریپتوکارنسی خرید می‌کنید، نیازی به ارائه اطلاعات شخصی ندارید. این شما را از سرقت بالقوه هویت و سایر فعالیت‌های کلاه‌برداری محافظت می‌کند.

یکی دیگر از مزایای ارزهای دیجیتال جهانی‌بودن آن است، بنابراین نیازی به محاسبه یا پرداخت نرخ ارز نیست؛ همچنین لازم نیست نگران محدودیت‌های بانکی کشور باشید.

انواع ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال به‌صورت سکه (coins) یا توکن (tokens) در دسترس است. تفاوت بین آن‌ها در این است که توکن‌ها، دارایی‌هایی هستند که در یک بلاک چین وجود دارند، در‌حالی‌که سکه‌ها می‌توانند مجازی، دیجیتال یا ملموس باشند. سکه‌ها بیشتر شبیه پول سنتی هستند. یک سکه دیجیتال، بلاک چین خود را دارد. برعکس، یک توکن بر روی یک بلاک چین موجود ایجاد می‌شود و می‌تواند به‌عنوان ارز یا برای نشان دادن مالکیت دارایی استفاده شود.

اولین کریپتوکارنسی معرفی‌شده بیت کوین بود که رایج‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در بازار است. اتریوم دومین ارز دیجیتال با ارزش است و می‌توان از آن برای تراکنش‌های پیچیده استفاده کرد. سایر ارزهای رمزنگاری رایج، با نام آلت‌کوین، شامل Cardano، Solana، Dogecoin و XRP هستند.

چگونه استفاده از ارزهای دیجیتال را شروع کنیم؟

برای شروع استفاده از کریپتوکارنسی، باید یک کارگزار یا صرافی رمزنگاری را انتخاب کنید. صرافی یک پلتفرم آنلاین است که در آن می‌توانید ارزهای رمزنگاری‌شده را معامله کنید. کارگزاران از رابط‌هایی استفاده می‌کنند که با صرافی‌ها تعامل دارند. پس از این انتخاب اولیه، لازم است مراحل زیر را در پیش بگیرد.

یک حساب ایجاد کرده و بودجه آن را تامین کنید.

هنگامی که یک کارگزار یا صرافی یا کیف پول را انتخاب کردید، گام بعدی بازکردن یک حساب است. پس از اینکه که هویت خود را در رافی یا کارگزاری تأیید کردید، می‌توانید پول موجود در حساب را تامین کنید. برای این کار باید پول رایج استفاده کنید و با مقدار مناسبی از پول حساب خود را شارژ نمایید.

ارز دیجیتال بخرید.

وقتی حسابتان راه‌اندازی و تأیید شد، می‌توانید اولین خرید کریپتوکارنسی خود را انجام دهید. برای این کار باید نوع ارز دیجیتال مورد نظر خود را مشخص کرده و براساس قیمت واحد آن، تعداد ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را مشخص کنید. برای مثال اگر یک ارز دیجیتال، ۵۰۰۰ هزار تومان باشد و شما یک میلیون تومان در حساب صرافی خود داشته باشید، می‌توانید دو عدد از آن ارز را بخرید. برخی از ارزهای دیجیتالی که معمولا به‌شکل رایج در انواع صرافی‌ها و گارکزاری‌ها ارائه می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • دوج کوین (DOGE)
  • تتر (USDT)
  • سکه USD (USDC)
  • Uniswap (UNI)

روش ذخیره‌سازی را انتخاب کنید.

بیشتر اوقات، شما ارز دیجیتال را در یک کیف پول ذخیره می‌کنید. اگر از یک کارگزاری خرید کنید، ممکن است گزینه‌ای در مورد نحوه ذخیره ارز دیجیتال خود نداشته باشید. با این حال، هنگام خرید از طریق صرافی، می‌توانید بین کیف پول سرد (Cold wallets) یا داغ (Hot wallets) یکی را انتخاب کنید.

کیف پول‌های داغ (Hot wallets)

کیف پول داغ فضای ذخیره‌سازی آنلاینی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از رایانه، تلفن یا تبلت به آن دسترسی داشته باشید. یک کیف پول داغ خطر امنیتی دارد، زیرا در اینترنت ذخیره می‌شود.

 

کیف پول سرد (Cold wallets)

کیف پول سرد به اینترنت وصل نمی‌شود. شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را در یک درایو خارجی شبیه به یک دستگاه USB ذخیره کنید. هنگام خرید این کیف پول، یک کد کلید دریافت خواهید کرد که لازم است آن را در مکانی امن نگهداری کنید. اگر کد کلید را گم کنید، ممکن است ارز دیجیتال خود را از دست بدهید.

روش معامله ارز دیجیتال

پس از یک شروع موفقیت‌آمیز می‌توانید، ارز دیجیتال خود را با ارزهای دیگر مبادله کرده، ارز جدید بخرید یا بفروشید. برای مثال، وقتی قیمت یک ارز دیجیتال بالا می‌رود می‌توانید با فروش آن سود کنید و وقتی قیمت پایین می‌آید می‌توانید ارزهای بیشتری بخرید.

با این حال معامله ارزهای دیجیتال به این سادگی نیست و نیاز به تحلیل تکنیکال و آموزش دارد. اگر در این زمینه آموزش ندیده باشید، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

اگر می‌خواهید بدون ریسک معامله ارز دیجیتال را یاد بگیرید، کافی است از آموزش ترید با هوش مصنوعی استفاده کنید. بایتیکل، یک شبیه‌ساز برای معامله ارز دیجیتال طراحی کرده است. شما می‌توانید از طریق دستیار ترید بایتیکل، در فضای شبیه ساز معامله کنید و بازخورد معاملات خود را از هوش مصنوعی بایتیکل دریافت کنید و با پول مجازی به معاملاتتات ادامه بدهید. برای استفاده از این شبیه‌ساز مبتنی با هوش مصنوعی ثبت نام کنید.

در این شبیه‌ساز می‌توانید بدون ریسک معامله کنید و دستیار هوش مصنوعی براساس اقداماتی که در طول زمان انجام می‌دهیم، آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با استفاده از شبیه‌ساز هوش مصنوعی بایتیکل می‌توانید بدون هیچ ریسکی کار با ارزهای دیجیتال را یاد گرفته و با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار واقعی خرید و فروش ارز شوید.

منبع : Coursera, Cointelegraph

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *