بیتکوین به زیر ۶۰ هزاردلار سقوط کرد! آیا ریزش ادامه دارد؟

فهرست عناوین

وضعیت بیتکوین و بازار

بیتکوین به نسبت سقف قیمت خود ۱۸.۶٪ کاهش داشته است و تحلیل‌گران بسیاری انتظار دارند این کاهش ادامه یابد. همچنین، با نزدیک شدن به جلسه FOMC، بیت‌کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار هم رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲٪ کاهش داشته است.

کاهش قیمت بیت‌کوین به همراه واکنش ضعیف بازار به آغاز کار صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ، به همراه افزایش ترس از رکود تورمی در ایالات متحده، رخ داد. ETFها باعث فشار نزولی بر قیمت بیت‌کوین شده‌اند.

اگر به یادگیری ترید و فعالیت در بازار ارزدیجیتال علاقه مند هستید، پلتفرم بایتیکل یکی از بهترین ابزار ها و همراه هایی هست که میتوانید در این مسیر داشته باشید! در پلتفرم بایتیکل شما میتوانید در بخش دستیار ترید، با پول مجازی و به صورت زنده در بازار به صورت اسپات یا فیوچرز معامله کنید و ربات هوشمند نیز خطاهای تان را به شما آموزش میدهد. استراتژی ساز ترید، استودیو های تحلیلی، آکادمی  و … تنها بخشی از امکانات بایتیکل هستند!

پیش بینی ۴۲ هزاردلاری برای بیتکوین!

بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به سقف قیمت قبل از رویداد هاوینگ رسیده و قیمت بی‌سابقه‌ای داشته است. این موضوع برای فعالان بازار سوالی پدید آورده که آیا بیت‌کوین به سقف خود در این چرخه رسیده یا خیر؟ در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین ۱۷٪ پایین‌تر از سقف تاریخی خود معامله می‌شود و از زمان هاوینگ در ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت)، ۷٪ کاهش یافته است، و برخی از تحلیلگران اکنون معتقدند که این ارز دیجیتال تا محدوده ۴۰٬۰۰۰ دلار پایین خواهد آمد.

در یک پست در پلتفرم X (توییتر سابق) در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت)، معامله‌گر مستقلی به نام علی مارتینز سعی کرد تا به این سوال پاسخ دهد که آیا قیمت BTC به سقف خود در بازار رسیده است یا خیر. او مقایسه‌هایی را با چرخه‌های هاوینگ قبلی انجام داد و مشاهده کرد که جهش‌ها در نمودار سود تحقق یافته بیت‌کوین با سقف‌های بازار، همزمان رخ داده‌اند. علی با ارجاع به داده‌های مقاله گلسنود که نشان می‌داد بیت‌کوین در ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) به سقف خود رسید و «سود تحقق یافته به ۳.۵۲ میلیارد دلار رسید»، خاطرنشان کرد که سطوح مشابهی در بازار صعودی ۲۰۲۱ مشاهده شد.

قبل از اعلام این معامله‌گر که نقطهٔ مورد نظر را سقف معرفی کند، بیان کرد که منتظر تأییدی دیگر است که شامل بسته شدن پایدار کندل باشد و کمتر از قیمت تحقق یافته برای هولدرهای کوتاه‌مدت بیت‌کوین باشد.

با تأیید سقف بازار، او اظهار کرد که بیت‌کوین ممکن است به ۵۱٬۵۳۰ دلار یا حتی ۴۲٬۷۰۰ دلار کاهش یابد.

هاوینگ و انباشت بیتکوین

بیت‌کوین پس از هاوینگ در سال ۲۰۲۴ با کاهش قیمت، تاریخ را به چالش کشید، اما تحلیلگر Rekt Capital بیان کرد که این کاهش همچنان بخش مهمی از چرخه کلاسیک بازار صعودی است.

در یک نمودار منتشر شده در X، او چرخه فعلی بیت‌کوین را با هاوینگ‌های گذشته مقایسه کرد و گفت که قیمت دقیقاً به همان شیوه رفتار می‌کند، «حتی یک سایه بلند نزولی زیر این محدوده تشکیل شده است».

طبق گفته Rekt Capital، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در “محدوده انباشت مجدد” است که معمولاً قبل از هاوینگ ایجاد می‌شود و بیشتر آن پس از هاوینگ شکل می‌گیرد.

اکنون هدف این است که بیت‌کوین به سمتی حرکت کند تا نفسی تازه کند، تا بازار پس از عملکرد فوق العاده قیمت بیت‌کوین قبل از هاوینگ، آرام شود.

او همچنین توضیح داد که

«این محدوده با شکست قیمت، چندین هفته و حتی ماه‌ها پس از هاوینگ به پایان می‌رسد.»

از نظر تکنیکال، قیمت بیت‌کوین در حمایت فوری از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۵۹٬۹۴۴ دلار قرار داشت. از دست دادن این حمایت باعث کاهش قیمت از سطوح فعلی می‌شود و نقدینگی سمت تقاضا را به زیر آن و به سمت متحرک نمایی ۲۰۰ روزه انتقال می‌دهد که در حال حاضر روی ۵۱٬۹۰۰ دلار قرار دارد. چنین حرکتی نشان دهنده کاهش ۱۵٪ نسبت به سطوح فعلی است. متحرک نمایی ۲۰۰ روزه نیز با ناحیه حمایت افقی بیت‌کوین بین ۵۰٬۰۰۰ تا ۵۲٬۰۰۰ دلار همسو است. این حمایت، پس از اینکه گاوها در ماه فوریه توانستند این حمایت را حفظ کنند، با یک صعود ۴۲٪ به سقف تاریخی رسید.

جمع بندی

تحلیلگران در مورد وضعیت فعلی بیت‌کوین نظرات متفاوتی دارند. بعضی از آن‌ها به عنوان سرنوشت بیت‌کوین پس از هاوینگ در سال ۲۰۲۴ را مورد بررسی قرار می‌دهند. با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند که بیت‌کوین هنوز به سقف خود در این چرخه نرسیده است و امکان دارد کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند. به علاوه، واکنش ضعیف بازار به آغاز کار صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ، همچنین افزایش ترس از رکود تورمی در ایالات متحده، منجر به فشار نزولی بر قیمت بیت‌کوین شده است. امیدواری این است که با حرکت بیت‌کوین به سمتی جدید، بازار پس از عملکرد فوق العاده قیمت بیت‌کوین قبل از هاوینگ، آرام شود.

منبع : Coindesk

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *