آقای ژائو مدیرعامل سابق بایننس ۳ سال به زندان میرود!

فهرست عناوین

چه اتفاقی افتاده؟

تا تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) و برگزاری جلسه دادگاه چانگ پنگ ژائو (CZ)، موسس و مدیر عامل سابق صرافی بایننس، زمان کمی باقی مانده است. وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) در پرونده‌ای که روز سه‌شنبه ارائه شده، می‌خواهد ژائو به دلیل نقشی که در فعال کردن صرافی ارز دیجیتال برای نقض تحریم‌های فدرال و قوانین پولشویی داشته، محکوم به ۳۶ ماه حبس شود.

آقای ژائو مدیرعامل سابق بایننس 3 سال به زندان میرود!

حکم اعلامی از طرف دادستان های آمریکایی

استدلال دادستانان آمریکایی برای این حکم حبس این است که:

“این حکم، بیشتر از یک اعلامیه قانونی است؛ بلکه یک پیام قوی به جهان ارسال می‌کند. ژائو با نقض قوانین ایالات متحده، به شدت از این قوانین بهره‌مند شده و سودهای فراوانی به دست آورده است. این حکم نشان می‌دهد که هیچ کس از پیشروی در مسیر نقض قوانین مهم نمی‌تواند جلوگیری کند. علاوه بر این، این حکم برای اشخاص دیگری که به تجارت دیجیتال علاقه‌مند هستند، یک انذار جدی است که نشان می‌دهد پس از نقض قوانین، مجازات جدی و قابل توجهی در انتظار آن‌هاست.”

به علاوه، دادستانان اعلام کردند: 

“برخی از فعالیت‌های غیرقانونی ژائو شامل استفاده از خدمات ترکیبی بود که باعث مخفی کردن منابع و مالکیت ارزهای دیجیتال می‌شد، انتقال پول‌های جنایی به وسیله حملات باج‌افزار، و انتقال درآمدهای دارک‌نت بوده است. این اعمال تخلفات، همچنین شامل فعالیت‌های مرتبط با کلاهبرداری‌های اینترنتی و استفاده از میکسرهای کریپتو بوده است.”

در توافق قبلی بین دادستانان و وکلای ژائو، یک جریمه مالی به مبلغ ۵۰ میلیون دلار تعیین شده بود. همچنین، در این توافق، ژائو توافق کرده بود که از حق درخواست تجدیدنظر برای هر حکمی تا ۱۸ ماه بعد از تصویب چشم‌پوشی کند.

آقای ژائو مدیرعامل سابق بایننس 3 سال به زندان میرود!

واکنش ژائو و تیم حقوقی اش

در دفاع خود، ژائو ادعا کرده است که او هرگز به طور صریح از تراکنش‌های خاصی که به منظور اهداف مجرمانه بوده‌اند مطلع نشده است. وکلای او با استناد به جریمه مالی که پرداخت شده و پذیرش مسئولیت برای تمام جرائم ارتکاب شده، ادعا کرده‌اند که ژائو نباید به زندان محکوم شود. آنها همچنین بر این باورند که با توجه به اینکه هیچ خطری از سوی ژائو برای تکرار جرم وجود ندارد، وی باید به جای زندان به حبس مشروط محکوم شود.

وکلای ژائو به اظهاراتی که در یادداشتی داده‌اند، تاکید کرده‌اند که هیچ متهمی در یک پرونده مشابه به حبس محکوم نشده است و به جای آن، آن‌ها پیشنهاد داده‌اند که ژائو به حبس مشروط محکوم شود، که ممکن است شامل حبس در خانه‌اش در ابوظبی باشد.

در ابتدا محاکمه ژائو قرار بود در اواخر فوریه برگزار شود، اما با توافق دوجانبه، جلسه دادگاه به تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) موکول شد. از زمان حضور او در دادگاه فدرال برای اولین بار، وی نتوانسته است به دبی، محل زندگی‌اش، بازگردد.

صرافی بایننس هم‌زمان با این موضوع به اتهامات خود اعتراف کرده و با پرداخت جریمه هنگفت ۴.۳ میلیارد دلاری موافقت کرده است. همچنین، تعیین یک ناظر از سوی دادگاه برای نظارت بر امور این صرافی و ارسال گزارش مشخص هم انجام شده است، اما هنوز ناظر مشخص نشده است.

منبع : Coindesk

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *