رویترز : احتمالا ETF اسپات اتریوم رد شود!

فهرست عناوین

آخرین اخبار از اتریوم و ETF اسپات آن

با توجه به گزارشی از رویترز، شرکت‌های آمریکایی که می‌خواهند ETF اتریوم را راه اندازی کنند، انتظار دارند که کمیسیون اوراق بهادار و بورس‌ها (SEC) درخواست‌های آن‌ها را در ماه آینده رد کند. این شرکت‌ها از آنجایی که تجربه‌ی جلسات خود با کمیسیون بورس ناامیدکننده بوده است، به این نتیجه رسیده‌اند. در پاسخ به این اخبار، قیمت اتریوم حدود ۲٪ کاهش یافته است.

همچنین، رویترز اعلام کرده که افراد آگاه از این موضوع اظهار کرده‌اند که شرکت‌های آمریکایی که می‌خواهند ETF اتریوم را معرفی کنند، امیدی به تایید درخواست‌های خود توسط کمیسیون بورس ندارند. اگر مایل به دنبال کردن اخبار اقتصادی، یا فاندامنتال بازار ارزدیجیتال هستید، پلتفرم بایتیکل به شما این امکان را میدهد تا از طریق استودیو های مختلف بازار را رصد کرده و آخرین تحولات آنچین، سنتیمنت، تکنیکال و همچنین اقتصاد کلان را به صورت نموداری آنالیز و دنبال کنید. همچنین شما میتوانید در ربات اختصاصی جمع آوری اخبار بایتیکل، تمامی اخبار مرتبط با بازار را به صورت یکجا داشته باشید.

احتمال تائید نشدن ETF اسپات اتریوم

چهار نفری که با رویترز صحبت کرده‌اند، اظهار داشته‌اند که شرکت‌هایی که درخواست ارائه ETF اتریوم را دارند، قطع امید به تایید درخواست‌های خود توسط SEC شده‌اند و انتظار دارند که این آژانس درخواست‌های آن‌ها را رد کند. آن‌ها مدعی شدند که جلسات اخیر بین این شرکت‌ها و SEC مفید نبوده است.

همچنین، این چهار منبع مطلع بیان کرده‌اند که جلسات اخیر بین شرکت‌های صادرکننده ETF اتریوم و SEC یک‌طرفه بوده و کارکنان این آژانس در مورد جزئیات مهم محصولات ETF اتر صحبت نکرده‌اند.

از طرف دیگر، این منابع نشان داده‌اند که جلسات بین شرکت‌ها و SEC در هفته‌های منتهی به تایید شاخص ETF بیت‌کوین (BTC) سازنده، فشرده و همراه با بحث‌های مفصل بوده‌اند.

تناقضات موجود در رابطه با ETF اتریوم

علاوه بر اظهارات قبلی، منابع اعلام کردند که شرکت‌هایی که درخواست ارائه ETF اتریوم را دارند، در تلاش برای رفع نگرانی‌های احتمالی نظارتی هستند. آن‌ها اعتقاد دارند که ETFهای آینده اتریوم، که قبلاً توسط SEC تأیید شده‌اند، می‌توانند به عنوان سابقه‌ای برای ETFهای اسپات اتریوم محسوب شوند.

همچنین، این منابع افزودند که کارکنان SEC گوش به صحبت‌های شرکت‌های متقاضی داده‌اند، اما در مورد هیچ نگرانی خاصی صحبت نکرده یا به طور کلی سؤالی نپرسیده‌اند و این جلسات یک‌طرفه بوده‌اند. بنابراین، شرکت‌های صادرکننده فکر می‌کنند که SEC درخواست‌ها را رد می‌کند. در پایان، منابع اظهار کردند که برخی از شرکت‌ها همچنان قصد دارند اسناد بیشتری را برای ادامه بحث به SEC ارسال کنند.

باید توجه داشت که SEC باید در مورد پرونده‌های VanEck و ARK که در ردیف اول قرار دارند، به ترتیب تا ۲۳ و ۲۴ می (۳ و ۴ خرداد) تصمیم‌گیری کند. به علاوه، قیمت اتریوم در پاسخ به این اخبار شروع به کاهش کرده و در زمان نگارش این متن، با حدود ۲٪ کاهش، به ارزش ۳۰۸۶ دلار معامله می‌شود.

چرا تائید این ETF برای اتریوم و بازار کریپتو اهمیت زیادی دارد؟

۱٫ تسهیل دسترسی به بازار برای سرمایه‌گذاران عمومی:

ETFها به سرمایه‌گذاران عمومی امکان می‌دهند به راحتی و با هزینه کم به بازارهایی مثل اتریوم دسترسی پیدا کنند. این ابزارها از طریق خرید و فروش در بورس معامله می‌شوند و این به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد که بدون نیاز به خرید مستقیم اتریوم، از حضور در این بازار بهره‌مند شوند.

۲٫ افزایش نقدینگی و حجم معاملات:

وجود یک ETF معتبر برای اتریوم باعث افزایش نقدینگی و حجم معاملات در بازار مربوطه می‌شود. این امر می‌تواند به کاهش نوسانات قیمت و افزایش پایداری بازار کمک کند.

۳٫ تأثیر بر قیمت:

تأیید یک ETF اتریوم ممکن است به عنوان یک عامل موثر بر روند قیمت اتریوم عمل کند. این تأیید ممکن است باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این دارایی شود و قیمت آن را به بالا ببرد.

۴٫ تأثیر بر اعتبار اتریوم:

تأیید یک ETF اتریوم نشان‌دهنده اعتبار و قابلیت اطمینان از این دارایی است. این ممکن است به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و توسعه بیشتر بازار اتریوم کمک کند.

بنابراین، تأیید یک ETF اسپات اتریوم به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری مهم می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر بازار اتریوم و حتی بازارهای مالی به طور کل داشته باشد.

منبع : Reuters

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *