فدرال رزرو نرخ بهره را تغییر نداد! بیتکوین چه واکنشی داشت؟

فهرست عناوین

در FOMC چه گذشت؟

نتایج نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به تازگی اعلام شده است و مطابق با پیش‌بینی‌ها، نرخ بهره در محدوده ۵.۵۰٪-۵.۲۵٪ ثابت ماند. در پاسخ به این اعلام، قیمت بیت کوین که امروز تا مرز ۵۶٬۰۰۰ دلار کاهش یافته بود، افزایش یافت و به مرز ۵۸٬۰۰۰ دلار رسید.

روند افزایشی نرخ بهره در آمریکا از مارس سال ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شده و از آن زمان فدرال رزرو طی چند نوبت، این نرخ را افزایش داد. اما از جولای سال گذشته، این نرخ ثابت مانده و به نظر می‌رسد فعلا تا پایدار شدن وضعیت اقتصادی آمریکا، در اوج ۲۳ ساله خود ثابت باقی بماند.

FOMC بیتکوین 4

نظر فدرال رزور در رابطه با تورم و برنامه برای کاهش آن

فدرال رزرو بارها اظهار داشته که تا زمانی که از کاهش پایدار و مداوم تورم تا هدف ۲٪ اطمینان حاصل نشود، نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. جروم پاول، رییس فدرال رزرو، چند وقت پیش در سخنرانی خود در مجمع سیاستگذاری متمرکز بر روابط اقتصادی آمریکا و کانادا، اشاره کرد که تا به این لحظه، نرخ تورم در سال جاری پیشرفتی برای بازگشت به هدف ۲٪ نداشته و به همین دلیل سیاست‌های کنونی برای مدتی پابرجا خواهند ماند.

هر چند که داده‌های تورمی اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه نخست بالاتر از انتظارات منتشر شده‌اند، اما فدرال رزرو در حالی تصمیم به ثابت نگه داشتن نرخ بهره می‌گیرد. به عنوان مثال، شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه مارس (CPI) که در ماه آوریل منتشر شد، نشان داد تورم در یک سال گذشته به ۳.۵٪ رسیده و همچنان با هدف فدرال رزرو فاصله زیادی دارد.

FOMC بیتکوین 2

پیش بینی فعالین بازار از زمان کاهش نرخ بهره

پیش‌بینی‌های مختلفی در رابطه با زمان احتمالی کاهش نرخ بهره مطرح شده است. براساس گزارشی از سی‌ان‌ان بیزنس، جی‌پی مورگان و گلدمن ساکس، دوتا از بزرگترین بانک‌های آمریکا، اولین کاهش احتمالا در ماه جولای (تیر) رخ خواهد داد. این در حالی است که بانک ولز فارگو احتمال می‌دهد نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور) کاهش یابد. در سمت مقابل، بانک آمریکا انتظار ندارد نرخ بهره حداقل تا ماه دسامبر (آذر) کاهش یابد.

بر اساس داده‌های فدواچ گروه CME، سرمایه‌گذاران وال‌استریت معتقدند احتمال ۳۸.۴٪ کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر وجود دارد. 

در واکنش به ثابت ماندن نرخ بهره، قیمت بیتکوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه، کندلی با رنگ سبز ثبت کرد و از ۵۷٬۳۴۷ دلار به ۵۸٬۰۰۰ دلار افزایش یافت.

FOMC بیتکوین 3

خلاصه از صحبت های جروم پاول

در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، به بالا باقی ماندن نرخ تورم هشدار داد و اظهار کرد که اطمینانی در رابطه با کاهش تورم وجود ندارد و مسیر رو به جلو نامطمئن است. وی همچنین اعلام کرد که فدرال رزرو همچنان خواهان اطمینان بیشتری برای کاهش پایدار تورم به هدف ۲٪ است. در پاسخ به سوالات درباره احتمال افزایش نرخ بهره، پاول اظهار کرد که احتمالاً این اتفاق در ایستاقامت است، زیرا تصمیم بر اساس داده‌های اقتصادی کلان آمریکا گرفته می‌شود و تا این لحظه هیچ شواهدی برای آن وجود ندارد. او با خوش‌بینی پیش‌بینی کرد که در طول سال جاری، ممکن است تورم کاهش یابد.

اگر به دنبال یادگیری ترید و شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال هستید، پلتفرم بایتیکل یکی از بهترین ابزارها برای شماست. این پلتفرم امکانات متعددی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را بهبود ببخشید و بازار را بهتر بفهمید. از جمله امکانات بایتیکل می‌توان به بخش دستیار ترید اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از پول مجازی، به صورت زنده در بازار ارزهای دیجیتال معامله کنید، سپس ربات‌های هوشمند موجود در این پلتفرم نیز به شما کمک می‌کنند تا از خطاهای خود در ترید یاد بگیرید. همچنین امکاناتی مانند استراتژی‌های ساز ترید، استودیوهای تحلیلی، و آکادمی نیز در بایتیکل موجود است که شما را در مسیر موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال همراهی می‌کنند.

منبع : Coindesk

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *