رمزارز UNI در چند ساعت ۵۰ درصد پامپ شد! علت آن چیست؟

صرافی یونی سواپ چیست؟

یونی سواپ (Uniswap) یک صرافی غیرمتمرکز بلاکچینی است که امکان معاملات بدون نیاز به واسطه و بدون نظارت شخص ثالث را فراهم می‌کند. این صرافی توسط هایدن آدامز در سال ۲۰۱۸ بر روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شد و از آن زمان تا به حال، دو بار به‌روزرسانی شده و نسخه‌های V2 و V3 ارائه شده است. نسخه‌های جدید امکانات تازه‌ای به یونی سواپ اضافه کرده‌اند تا مشکلات موجود رفع شود و کاربران بتوانند معاملاتی سریع و ایمن داشته باشند.

در نسخه اولیه یونی سواپ، تنها امکان معامله توکن‌های ERC20 با اتریوم وجود داشت، که باعث کاهش سرعت تراکنش‌ها و افزایش هزینه‌ها می‌شد. اما در نسخه دوم، این مشکل برطرف شد و مبادلات مستقیم بین توکن‌ها امکان‌پذیر شد.

نسخه سوم یونی سواپ یک بازارساز خودکار است که از استخرهای نقدینگی به جای دفتر سفارشات سنتی استفاده می‌کند. این بازارساز در نسخه V3 از بازارساز محصول ثابت نیز استفاده می‌کند تا قیمت را در محدوده‌ی مشخصی حفظ کند. این ویژگی‌ها باعث شده تا کاربران بتوانند معاملات خود را با قیمت نزدیک‌تر به ارزش بازار انجام دهند.

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ

رمزارز UNI

بعد از مدت‌ها حضور پربار در زمینه تمرکززدایی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، صرافی بدون واسطه یونی سواپ تصمیم گرفت تا توکن‌های خود را با نام UNI معرفی کند و به جامعه علاقمندان و فعالان صرافی‌های غیرمتمرکز فرصت مالکیت بخشی از این پلتفرم را بدهد.

دارندگان توکن‌های UNI به عنوان سهامدارانی از صرافی یونی سواپ می‌توانند در فرایند تصمیم‌گیری درباره تغییرات اساسی در پروتکل و برنامه‌های توسعه این پلتفرم مشارکت داشته باشند. در آینده نزدیک، تیم توسعه‌دهنده یونی سواپ قرار است از فرایند تصمیم‌گیری کناره‌گیری کند و تنها دارندگان توکن UNI قادر به تصمیم‌گیری درباره آینده پروتکل باشند.

رشد ارز uni

پروپوزال حاکمیتی جدید یونی سواپ، دلیل رشد ۵۰ درصدی!

قیمت توکن یونی سواپ (UNI) پس از ارائه یک پروپوزال حاکمیتی، بیش از ۵۰٪ افزایش یافت. این پروپوزال که توسط بنیاد یونی سواپ ارائه شده است، تصویب میکند که به هولدرهای UNI که توکن‌های خود را استیک یا دلیگیت کرده‌اند، پاداش داده شود.

به گزارش کوین تلگراف، پس از انتشار این خبر، توکن حاکمیتی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ با بیش از ۵۰٪ افزایش قیمت، به بالاترین سطح دو ساله‌اش یعنی ۱۲.۷۳ دلار رسیده است و اکنون در زمان نوشتن این مقاله در حوالی ۱۰٫۶ دلار در حال معامله است.

همچنین، حجم معاملات روزانه توکن UNI نیز با ۱٬۲۰۰٪ جهش، به ۱.۳۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. با این افزایش، ارزش بازار این توکن به ۷.۱۲ میلیارد دلار ارتقا یافته و در رتبه شانزدهم در رتبه‌بندی بازار کوین مارکت کپ قرار گرفته است. این ارتقای عملکرد پس از ارائه پروپوزال بنیاد یونی سواپ برای بهبود سیستم حاکمیت این پروتکل اتفاق افتاده است.

پروپوزالی که توسط ارین کوئن، سرپرست بنیاد یونی سواپ، ارائه شده است، «پاداش به هولدرهای توکن UNI که توکن‌های خود را استیک و دلیگیت کرده‌اند» را فراهم می‌کند. همچنین، این پروپوزال شامل بهبود مکانیسم کارمزد برای «پاداش دادن به هولدرهای توکن UNI که توکن‌های خود را دلیگیت کرده و در این پلتفرم استیک کرده‌اند» می‌باشد.

جمع بندی

رشد ۵۰ درصدی قیمت توکن UNI به دنبال ارائه یک پروپوزال حاکمیتی توسط بنیاد یونی سواپ، اتفاقی جذاب و مهم در بازار ارزهای دیجیتال بود. این پروپوزال، که اهدافی مهم از جمله پاداش دادن به هولدرهای UNI که توکن‌های خود را استیک یا دلیگیت کرده‌اند، را مطرح می‌کند، باعث افزایش شدید اعتماد و توجه سرمایه‌گذاران شد. این تغییرات نه تنها نشان دهنده رشد و پیشرفت جامعه حاکمیتی یونی سواپ است، بلکه نیز نقطه عطفی مهم در جهت توسعه و بهبود سیستم‌های حاکمیتی صرافی‌های غیرمتمرکز محسوب می‌شود. این افزایش نشان دهنده تأثیر بزرگ و اهمیت پذیرش و پشتیبانی جامعه کاربری از تغییرات حاکمیتی است که می‌تواند به تحولات مثبت و پایدار در عرصه صرافی‌های غیرمتمرکز منجر شود.

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *