آموزش شاخص BOP (Balance Of Power)

اسیلایتور “ BOP (Balance Of Power)

اسیلایتور  BOPچیست؟

شاخص تعادل قدرت یا همان (BOP) روند قیمتی را با بررسی قدرت سیگنال‌های خرید و فروش تشخیص میدهد و مشخص می‌کند که قیمت با چه شدتی در سطوح بسیار بالا و پایین حرکت می‌کند. اسیلایتور BOP بین مقادیر -۱ و ۱ در نوسان بوده که مقادیر مثبت نشانگر فشار خرید قوی تر و مقادیر منفی نشانگر فشار فروش قوی هستند. زمانی که اسیلایتور به صفر نزدیک شود، نشان دهنده این است که قدرت خریداران و فروشندگان در حال برابر شدن میباشد.

 

فرمول و نحوه محاسبات اسیلایتور BOP

فرمول محاسبه این اسیلایتور به این شکل است :

BOP = (Close – Open) / (High – Low)

(قیمت بسته شدن – قیمت بازشدن) تقسیم بر (بالاترین قیمت High – پایین ترین قیمت Low)BOP =

 

استراتژی های معاملاتی اسیلایتور BOP

  • بررسی نواحی نوسان BOP براساس خط صفر

اسیلایتور BOP می‌تواند برای تولید و ارائه سیگنال‌های معاملاتی خاص روی کراس‌اوورها با خط مرکزی آن استفاده شود که موارد زیر را ارائه میدهد:

  • زمانی که BOP مثبت شد (از خط صفر عبور کند) خرید را باید در نظر گرفت زیرا ممکن است به این معنی باشد که گاوها کنترل را به دست خواهند گرفت.
  • زمانی که BOP منفی شود (از خط صفر عبور کند) فروش را باید در نظر گرفت زیرا ممکن است به این معنی باشد که خرس ها کنترل را به دست خواهند گرفت.

BOP، اسیلایتوری مختصر اما کاربردی

اسیلایتور Balance Of Power یا همان شاخص تعادل قدرت، یک نوسان‌گر است که قدرت فشار خرید و فروش را اندازه‌گیری می‌کند.این شاخص قدرت خریداران را برای حرکت دادن قیمت به سمت بالا با قدرت فروشندگان برای حرکت قیمت به سمت پایین مقایسه می‌کند که به وسیله بررسی نواحی نوسان آن میتوان قدرت روند ها را شناسایی نمود.

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *