معرفی و اموزش شاخص The Market-Realised Gradient

The Market-Realised Gradient

در روند‌های حرکتی بازار چه نزولی و چه صعودی یکی از پارامتر‌های مهم برای تحلیل‌گران و فعالین بازار قدرت و ممنتوم این روند است. روش‌های متفاوتی برای بررسی ممونتم و قدرت یک روند یا حرکت در بازار وجود دارد. در تحلیل آنچین نیز ابزاری برای این منظور وجود دارد.

در محاسبات این ابزار علاوه‌بر داده‌های درون شبکه از روش‌ها و اطلاعات تکنیکالی نیز استفاده می‌شود که ماهیتی ترکیبی به این بزار می‌دهد که باعث افزایش کارایی و دقت نیز می‌شود.

در محاسبات ابزار Market Realised Gradient که برای بررسی و تحلیل ممنتوم روند‌ها استفاده می‌شود عوامل زیر تاثیر گذارند:


۱. میزان تغییرات قیمت در یک بازه زمانی ثابت

۲. میزان تغییرات قیمت واقعی در یک بازه زمانی ثابت

۳. تعداد کوین‌‌های معامله شده در یک بازه زمانی ثابت

عامل اول تکنیکالی است و دو عامل دیگر از داده‌های درون شبکه بدست می‌آید. دلیل استفاده از تغییرات قیمت واقعی بررسی حجم خروجی و ورودی سرمایه به بازار است که در اصل نشان دهنده میزان عرضه و تقاضا موجود است.

هنگامی که مقدار این ابزار کم باشد یه این معنی است که قدرت و ممونتم روند وجود در بازار پایین است و برعکس هنگامی که مقدار این ابزار بالا باشد به معنی قدرت و ممنتوم بالای روند وجود است. بازه زمانی در نظر گرفته در محاسبات این ابزار به قابل تغییر است و میتوانیم برای بررسی‌های کوتاه مدت از بازه زمانی ۱۴ روزه برای میان مدت از بازه زمانی ۲۸ روزه و بلند مدت از بازه زمانی ۱۴۰ روزه استفاده کنیم.

به بیان ساده تر هنگامی که در یک روند صعودی قرار داریم و مقدار این ابزار بالا است میتوانیم انتظار داشته باشیم روند در حدود بازه زمانی انتخابی ادامه داشته باشد. 

هنگامی که در یک روند مشاهد می‌کنیم که پیکهای نمودار این ابزار در حال افزایش هستند (نمودار و قیمت هم رفتار هستند) به معنی افزایش ممنتوم روند فعلی است و هنگامی که پیک‌های نمودار در حال کاهش باشند (نمودار و قیمت هم رفتار نبوده و دارای واگرایی باشند) به معنی ضعف شدن روند وجود است و احتمال دارد روند تغییر کند.

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *