غافلگیری ۶۰ هزاردلاری بیت کوین! دلیل این رشد چیست؟

فهرست عناوین

رشد شدید بیت کوین تنها در چند ساعت!

با افزایش ۱۰٪ قیمت بیت‌کوین در روز گذشته، این ارز دیجیتال توانست به‌طور موقت از مرز ۵۹٬۰۰۰ دلار عبور کند و در لبه قیمت ۶۰ هزاردلاری قرار بگیرد. رشد بازار کریپتو باعث ایجاد غافلگیری شدیدی شد و باعث زیان معامله‌گران زیادی شد.

به گزارش منابع بلاکچینی، اطلاعات از پلتفرم کوین‌گلس نشان می‌دهد که بیش از ۱۶۱ میلیون دلار از معاملات شورت (فروش) بیت‌کوین در طی ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است. همچنین، معامله‌گرانی که در شورت اتریوم شرکت کرده‌اند، خوشحال نیستند و به طور تقریبی ۴۴ میلیون دلار از سرمایه خود را در این روز از دست دادند. به طور کلی، بیش از ۲۶۸ میلیون دلار از معاملات شورت در بازار کریپتو لیکویید شده است.

بیت کوین 60 هزاردلاری

رکوردزنی شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو امروز به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته، یعنی ۸۲، رسیده و در منطقه “طمع شدید” قرار دارد. پیش از این، برخی از تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده بودند که قیمت بیت‌کوین قبل از هالوینگ آینده به ۶۰ هزار دلار می‌رسد.

مایکرواستراتژی، بزرگ‌ترین دارنده شرکتی بیت‌کوین، از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه، ۳ هزار بیت‌کوین دیگر را با ارزش ۱۵۵ میلیون دلار خریداری کرده است. این عمل مایکرواستراتژی نیز به افزایش احساسات مثبت پیرامون این ارز دیجیتال کمک بزرگی کرده است.

همزمان با صعود قیمت بیت‌کوین، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۳٫۶ درصد افزایش یافته و به ۲٫۲۱ تریلیون دلار رسیده است.

منتظر اصلاح باشیم یا خیر؟!

عملکرد متوسط بیت‌کوین در روزهای اخیر بسیاری از تحلیل‌گران را به این نتیجه رسانده که این ارز دیجیتال با یک اصلاح جدید روبه‌رو است. اما لازم به ذکر است که قیمت بیت‌کوین همچنان در محدوده‌ای حدود ۵۹۰۰۰ دلار قرار دارد. پاو هوندال، یکی از تحلیل‌گران پلتفرم “Swyftx”، اظهار داشت:

میانگین حجم معاملات سرمایه‌گذاران خرد به رکورد قبلی خود در نوامبر ۲۰۲۱ رسیده است. علاوه بر این، فشار خرید سرمایه‌گذاران نهادی هم به شدت افزایش یافته است.

هوندال همچنین مانند بسیاری از تحلیل‌گران بر تأکید کرده است که حجم معاملات صندوق‌های معاملاتی بیت‌کوین (ETF) اسپات بسیار مهم است. ارزش جریان نقدینگی خالص ورودی به ۱۰ ETF اسپات بیت‌کوین در ۲۶ فوریه به بیش از ۵۱۵ میلیون دلار رسید، که یکی از بالاترین رکوردهای این صندوق‌ها از زمان تأیید آن‌ها در ۱۱ ژانویه می‌باشد.

بیت کوین 60 هزاردلاری

هوندال همچنین گفته:

ETF های اسپات بیت‌کوین تقریباً یک چهارم از تمام بیت‌کوین استخراج‌شده توسط ماینرها را میخرند!

در عین حال، هوندال تنها فردی نیست که نسبت به آینده بازار کریپتو به‌طور مثبت نگران است. داده‌های ارائه شده توسط کوین‌گلس و ولو دیتا (Velo Data) نشان می‌دهد که فراوانی ریت فاندینگ معاملات پرپچوال بیت‌کوین در بورس‌های بایننس برای اولین بار در یک سال گذشته به بیشتر از ۱۰۰٪ افزایش یافته است. همچنین، فراوانی ریت فاندینگ بورس‌های بای‌بیت (Bybit) و دربیت (Deribit) به ترتیب به ۹۵٪ و ۵۶٪ رسیده است.

احساسات مثبت شدید در بین فعالین بازار

افزایش فراوانی ریت فاندینگ نشان می‌دهد که احساسات مثبت معامله‌گران تقویت شده و آن‌ها در معاملات خریداری خود از اهرم قابل‌توجهی استفاده می‌کنند. همچنین، این امر نشان می‌دهد که آربیتراژکننده‌های بازار کریپتو هم فعال شده‌اند و تمایل دارند بازدهی جذابی داشته باشند.

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *