نظر ترامپ درمورد بیتکوین ۱۸۰ درجه تغییر کرد!

فهرست عناوین

دیدگاه جدید ترامپ در رابطه با بیتکوین و ارزدیجیتال

در تازه‌ترین گفتگوی خود، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان برای انتخابات نوامبر ۲۰۲۴، ادعا کرده است که بیت‌کوین به اندازه‌ی کافی رشد کرده و با توجه به پذیرش گسترده‌ای که توسط مردم دیده می‌شود، نیاز به قانون‌گذاری جدیدی دارد. این اظهارات ترامپ کاملا متفاوت به نظر میرسد زیرا او قبلاً این ارز دیجیتال را به عنوان یک شکل از کلاهبرداری توصیف کرده بود.

بر اساس گزارش د بلاک، این اظهارات نشان می‌دهند که، علیرغم نقدهای قبلی ترامپ نسبت به دلار آمریکا و ارزهای دیجیتال، نگرش او نسبت به بیت‌کوین تغییر کرده است و به نظر می‌رسد او از اهمیت و جایگاه این ارز دیجیتال بیشتر آگاهی پیدا کرده است.

ترامپ و نظرش درمورد بیتکوین

مصاحبه ترامپ در مورد بیتکوین و رمزارزها

در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز درباره اینکه آیا گام بعدی منطقی برای آمریکا پذیرش بیت کوین است، ترامپ گفت:

«من همیشه به دلار به عنوان یک ارز واقعی اعتقاد داشته‌ام. اما واقعیت این است که بسیاری از مردم در حال استفاده از بیت کوین هستند و باید صادقانه بگویم که این ارز جایگاه خودش را پیدا کرده است و احتمالاً باید مورد قانون‌گذاری قرار گیرد. هر روز افراد بیشتری را می‌بینم که می‌خواهند پرداخت‌های خود را با بیت کوین انجام دهند. این برای شما مسئله جذابی است و من هم به طریقی با آن کنار می‌آیم.»

بعضی این تغییر موضع ترامپ را به کناره‌گیری ویوک راماسوامی از نامزدی برای ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ نسبت می‌دهند. راماسوامی یکی از طرفداران بیت کوین و مخالفان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است و چندی پیش اعلام کرد که به نفع ترامپ از انتخابات کناره‌گیری می‌کند.

رییس جمهور سابق آمریکا پیش از این در ماه ژانویه اظهار کرده بود که در صورت انتخاب مجدد، هرگز اجازه انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی در آمریکا را نخواهد داد. درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، وی اظهار داشت:

“چنین ارزی به دولت فدرال ما کنترل مطلق بر پول شما را می‌دهد. آنها می‌توانند بدون آنکه متوجه شوید پول شما را بگیرند.”

ترامپ و نظرش درمورد بیتکوین

تغییر ۱۸۰ درجه ای دیدگاه ترامپ

تغییر دیدگاه ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال به وقوع پیوسته است، زیرا صحبت‌های جدید او در مورد بیت کوین در تضاد با اظهارات قبلی‌اش قرار دارد. در سال‌های گذشته، ترامپ یکی از منتقدان اصلی ارزهای دیجیتال بوده است. در سال ۲۰۲۱، وی بیت کوین را به‌طور عمومی «کلاهبرداری» نامیده بود. در آن زمان، او گفت:

“به نظر می‌رسد که بیت کوین یک کلاهبرداری است. من آن را دوست ندارم چرا که با دلار رقابت می‌کند. من همیشه گفته‌ام که می‌خواهم دلار ارز اول جهان باشد.”

همچنین، در سال ۲۰۱۹، زمانی که در کرسی ریاست جمهوری آمریکا بود، ترامپ به‌طور مشابهی نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال انتقاد کرده بود. او آن زمان گفت:

“من طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که پول به شمار نمی‌روند و بسیار نوسانی هستند و ارزش زیربنایی ندارند نیستم.”

با این حال، در سال ۲۰۲۲، ترامپ مجموعه NFT خود را عرضه کرد، که نشان از تغییر دیدگاه وی نسبت به ارزهای دیجیتال دارد. به علاوه، شرکت آرکهام اعلام کرده است که کیف پول منتسب به ترامپ در دسامبر ۲۰۲۲ معادل ۲.۴ میلیون دلار اتریوم را به فروش رسانده است.

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *