ریزش شدید بیتکوین و آلت کوین ها، یکی از بزرگترین لیکوئیدی ها را رقم زد!

فهرست عناوین

وضعیت بازار رمزارزها

ریزش قیمت بیتکوین به زیر ۶۵ هزار دلار در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) از یک موج فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال و سهام ناشی شد، که منجر به سقوط بیش از ۱۵ درصدی برخی آلت کوین‌ها در عرض چند دقیقه شد. این اتفاق در پرتو افزایش شک و تردیدهای اقتصادی در جهان و خطرات ژئوپلیتیک رخ داد و باعث شکل‌گیری اصلاح در بازار کریپتو شد. هرچند بعد از این کاهش سریع، قیمت بیت کوین بهبود یافته و بر اساس داده‌های CryptoSlate، در حدود ۶۷،۳۰۰ دلار معامله می‌شود. برای یادگیری ترید در بازارهای مالی از جمله بازار ارزدیجیتال شما میتوانید از پلتفرم دستیار ارزدیجیتال بایتیکل استفاده کنید که قابلیت های متنوعی را به شما ارائه میدهد که یکی از آنها، امکان معامله با پول مجازی در فضای شبیه ساز و دریافت بازخود از هوش مصنوعی بایتیکل در بخش دستیار آموزش است.

ریزش شدید بیتکوین و آلت کوین ها

بازار ارزهای دیجیتال اخیراً شاهد افت قیمت‌های قابل توجهی بود که به نظر می‌رسد در پرتو افزایش شک و تردیدهای اقتصادی در جهان و خطرات ژئوپلیتیک ایجاد شده است. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، با ۱۲ درصد کاهش قیمت به ۳۱۰۰ دلار رسید و سپس مقداری از ضرر و زیان‌های خود را جبران کرد، در حالی که دو آلت کوین بایننس کوین (BNB) و سولانا (SOL) نیز تقریباً ۱۴ درصد کاهش قیمت داشتند.

رکود اخیر در بازار کریپتو باعث رقم خوردن یکی از بزرگ‌ترین لیکوئیدیشن‌های معاملات اهرمی در ماه شده است و حدود ۸۵۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های مشتقات اهرمی بازار را حذف کرده است. همچنین، داده‌های CoinGlass نشان می‌دهند که ۷۷۰ میلیون دلار از این پوزیشن‌های لیکوئید شده، پوزیشن‌های لانگی بودند که خریداران آنها انتظار افزایش قیمت را داشتند.

علاوه بر این، بازارهای سهام سنتی نیز تحت تأثیر واقع شده‌اند، زیرا سرمایه‌گذاران از تشدید درگیری‌های خاورمیانه پس از هشدار مقامات آمریکایی در مورد بالا گرفتن تنش‌ها در این منطقه نگران شده‌اند.

یکی از بزرگترین لیکوئیدی های چند وقت اخیر!

قیمت اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر مارکت کپ، با ۱۲ درصد کاهش قیمت به ۳۱۰۰ دلار رسید و در ادامه مقداری از ضرر و زیان‌های خود را جبران کرد. افت قیمت روزانه اتریوم به ۸ درصد رسیده و ETH سطح ۳۲۴۴ دلار را پس گرفته است.

همچنین، قیمت دو آلت کوین بایننس کوین (BNB) و سولانا (SOL) قبل از ریکاوری خود تقریباً ۱۴ درصد کاهش یافته بود. هر دوی این توکن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۱۲ درصد افت قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت‌های ۵۹۳ و ۱۵۳ دلار معامله می‌شدند.

همچنین، ارزهای دیجیتال کوچک‌تر اما با اصلاح شدیدتری مواجه شدند، به طوری که توکن‌هایی مانند کاردانو (ADA)، اوالانچ (AVAX) و بیت کوین کش (BCH) ضررهایی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد را ثبت کردند.

رکود اخیر در بازار کریپتو باعث رقم خوردن یکی از بزرگ‌ترین لیکوئیدیشن‌های معاملات اهرمی در ماه شده و حذف تقریباً ۸۵۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های مشتقات اهرمی بازار را در پی داشته است. همچنین، داده‌های CoinGlass نشان می‌دهند که ۷۷۰ میلیون دلار از این پوزیشن‌های لیکوئید شده، پوزیشن‌های لانگی بودند که خریداران آنها انتظار افزایش قیمت را داشتند.

بازارهای سهام سنتی نیز متحمل ضرر شدند زیرا سرمایه‌گذاران از تشدید درگیری‌های خاورمیانه پس از هشدار مقامات آمریکایی در مورد بالا گرفتن تنش‌ها در این منطقه نگران شده‌اند.

تحلیل کلی بازار

این عدم اطمینان در بازارهای مالی، سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن‌تر مانند اوراق قرضه خزانه‌داری و دلار آمریکا سوق داده است. این امر منجر به تقویت قیمت این دارایی‌ها شده است. در همین حین، دو شاخص S&P 500 و Nasdaq 100 هر کدام حدود ۱/۷ درصد کاهش یافته‌اند. قیمت طلا به مدت کوتاهی به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و قیمت نفت نیز یک درصد افزایش یافته است.

Ryze Labs با اظهار نظر درباره رویدادهای روز گذشته، پیش‌بینی کرده است که نوسانات ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت به دلیل فصل مالیاتی آتی ادامه داشته باشد. علی‌رغم آشفتگی‌های بازار، این شرکت دیدگاه مثبت خود را برای بلندمدت حفظ کرده و پیش‌بینی می‌کند که تعدیل سیاست پولی و کاهش سرعت انقباض کمّی ممکن است باعث تثبیت و تقویت حوزه کریپتو شود.

باید توجه داشت که شاخص‌های اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیک بر روی بازارهای جهانی تاثیرگذارند و بازار کریپتو نیز به‌طور ویژه نسبت به چنین تحولاتی حساس است. با نزدیک شدن به فصل مالیات و رویدادهای پیش‌رو، احتمالاً برای نوسانات بیشتری آماده می‌شود.

جمع بندی

در روزهای اخیر، بازارهای مالی جهانی و به ویژه بازارهای ارزهای دیجیتال با نوسانات شدیدی روبرو بودند. ارزهای معروف مانند بیت کوین و اتریوم کاهش قیمت داشتند و در عین حال، توکن‌های دیگر نیز افت‌های قابل توجهی را تجربه کردند. عواملی مانند عدم اطمینان از وضعیت اقتصادی جهانی، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک، و نزدیک شدن به فصل مالیات، اثرات مستقیمی بر بازارها داشته است. سرمایه‌گذاران در جستجوی دارایی‌های امن‌تر، به سمت اوراق قرضه خزانه‌داری و دلار آمریکا روی آوردند. در این شرایط، شاخص‌های اقتصادی مختلف نیز تحت تاثیر قرار گرفته و نوسانات بازارها را تشدید کرده‌اند. اما با این حال، برخی تحلیلگران امیدوارند که تعدیل سیاست‌های پولی و کاهش سرعت انقباض کمّی ممکن است باعث تثبیت و تقویت حوزه کریپتو شود.

منبع : Cryptoslate, Coingape

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *