تاثیرات حمله ایران به اسرائیل بر بازار رمزارزها

وضعیت بازار رمزارزها

امروز یکشنبه ۵ روز قبل از هاوینگ بیتکوین در بازار، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۶۰۶۶۰ دلار رسید، این اتفاق در پی لیکوئید معاملات ارزهای دیجیتال به ۲ میلیارد دلار به دلیل تنش‌های بین ایران و اسرائیل رخ داد. حمله ایران به اسرائیل در شب گذشته، منجر به از دست دادن بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار کریپتو شد. این حادثه، باعث کاهش ارزش بازار جهانی کریپتو به مقداری حدود ۲۰ درصد از ۲٫۶۴ تریلیون دلار به ۲٫۲۱ تریلیون دلار شد. روز دوشنبه، واکنش بازار اهمیت زیادی خواهد داشت، زیرا سقوط ناگهانی اعتماد سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مدیریت احساسات در زمان ریزش های عمیق بازار و جلوگیری از ضرر و همزمان کسب سود، نیازمند یادگیری قواعد و اصول بازار ارزدیجیتال و همچنین کسب تجربه است. پلتفرم دستیار ارزدیجیتال بایتیکل، در قسمت دستیار هوشمند به شما امکان معامله با پول مجازی و دریافت بازخورد از ربات هوش مصنوعی را میدهد و به وسیله آن شما میتوانید مهارت ترید خود را بهبود ببخشید. البته پلتفرم بایتیکل امکانات بسیار متنوع دیگری مثل استراتژی ساز، ژورنال نویسی، اتصال صرافی، استودیو های تحلیلی و … را نیز ارائه میدهد.

بین ایران و اسرائیل چه اتفاقی افتاده؟

به گزارش بلومبرگ، در روز شنبه، ایران هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرد. این اقدام توسط ایران به عنوان انتقامی برای حمله‌ای است که چند روز قبل توسط اسرائیل به یک مجتمع دیپلماتیک در دمشق، پایتخت سوریه، صورت گرفت. در آن حمله، هفت ایرانی از جمله دو ژنرال نیز جان خود را از دست دادند.

علاوه بر حملات هوایی، به نظر می‌رسد که مقامات ایرانی یک کشتی باری که به یک میلیاردر اسرائیلی تعلق دارد را توقیف کرده‌اند.

رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، در تاریخ ۱۲ آوریل هشدار داد که ایران ممکن است حملات خود را آغاز کند و تأکید کرد که ایالات متحده آماده به کمک به دفاع از اسرائیل است.

تشدید درگیری بین ایران و اسرائیل منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شده است. طبق گزارش‌ها، ایالات متحده از زمان درگیری اسرائیل و حماس در ماه اکتبر سعی در جلوگیری از تشدید تنش‌ها داشته است.

یک منبع دولتی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته‌اند که در واکنش به ایران، تنش‌ها را تشدید نکند. این مقامات همچنین از فقدان اطلاعات اسرائیل قبل از حمله هوایی به دمشق ناامیدی کرده‌اند. منابع گفته‌اند که اسرائیل تنها زمانی به یک مقام آمریکایی اطلاع داد که هواپیماهایش در حال حرکت به سمت سوریه بودند.

سقوط بیتکوین

این هفته برای بازار کریپتو تلخ بود و احساسات منفی را به وجود آورد. این در حالی است که برخی از معامله‌گران به دلیل پیش‌بینی اصلاحات قبل از هاوینگ بیت کوین که مشابه با رویدادهای هاوینگ قبلی است، آرام هستند. قیمت بیت کوین با کاهش بیشتری به سطح ۶۰,۶۶۰ دلار رسید، اما در عرض چند ساعت به سطح مقاومت ۶۴,۳۰۰ دلار بازگشت. قیمت بیت کوین در حال حاضر با ۶۴ هزار دلار معامله می‌شود.

Rekt Capital ادعا می‌کند که چرخه فعلی بیت کوین در مقایسه با دوره‌های قبلی زودتر اتفاق افتاده است. او گفت: بالاترین رکوردهای جدید قبل از هاوینگ، نشانه واضحی است. اما این اصلاح قیمت فعلی دقیقاً همان چیزی است که برای کاهش سرعت و کند کردن چرخه لازم است. وی افزود: این اصلاحات و دوره‌های تثبیت برای نزدیک‌تر کردن این چرخه کنونی به همگام‌سازی مجدد با چرخه‌های تاریخی است.

ریزش شدید اتریوم و آلت کوین ها

قیمت اتریوم با بیش از ۹ درصد کاهش به زیر ۳۰۰۰ دلار رسید. این منجر به افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی سایر آلت‌کوین‌ها مانند SOL، XRP، ADA، DOGE، SHIB و دیگران شد.

با سقوط ETH/BTC به سطح ۰.۴۶ در سال ۲۰۲۱، بنجامین کاون، تحلیلگر، پیش‌بینی می‌کند که ETH/BTC ممکن است تابستان امسال به کمترین سطح خود برسد. در چرخه‌های گذشته، ETH/BTC پس از اولین کاهش نرخ پس از شکستن حمایت به کف رسیده است.

همچنین در حالی که برخی نهنگ‌ها در حال خرید ارزان بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها هستند، در بازار DeFi یک خطر بزرگ وجود دارد. با سقوط CRV به ۰.۴۲ دلار، مایکل اگوروف، بنیان‌گذار Curve، با مواجهه موقعیت‌های وام‌دهی خود از بین رفته است. او تقریباً ۳۷۱ میلیون CRV را از طریق ۵ آدرس در ۶ پلتفرم وام‌دهی برای گرفتن وام ۹۲.۵۴ میلیون دلار در استیبل‌کوین قفل کرد. در حال حاضر، نرخ پایداری به حدود ۱.۱ کاهش یافته و در معرض خطر انحلال قرار دارد.

جمع بندی

تأثیر درگیری بین ایران و اسرائیل بر بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که رویدادهای جهانی می‌توانند تأثیر مستقیمی بر این بازار داشته باشند. این درگیری نشان می‌دهد که با تشدید تنش‌ها و نوسانات در منطقه خاورمیانه، سرمایه‌گذاران در جستجوی پناهگاه‌های امنیتی مانند ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند.

تنش‌های بین‌المللی و رویدادهای جهانی می‌توانند احساسات سرمایه‌گذاران را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. نوسانات در بازارهای کریپتو به عنوان یک واکنش طبیعی به این تنش‌ها و نوسانات جهانی مطرح می‌شوند. بنابراین، نظارت دقیق بر وضعیت جهانی و اتفاقات سیاسی و اقتصادی اهمیت زیادی دارد. هر گونه تشدید تنش‌ها می‌تواند منجر به افزایش نوسانات و عدم ثبات در بازار ارزهای دیجیتال شود، که این مسئله برای سرمایه‌گذاران می‌تواند پیش‌بینی ناپذیر باشد.

منبع : Yahoo Finanace

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *