آیا بیتکوین قبل از هاوینگ اصلاح میکند؟

فهرست عناوین

تحلیل بزرگترین انباشت بیت کوین در نزدیکی هاوینگ

در روزهای اخیر، با ثبت یکی از بزرگ‌ترین انباشت‌های بیت کوین، احتمال اتمام روند اصلاح قیمت قبل از هاوینگ قوت گرفته است. روز یکشنبه ۲۴ مارس (۵ فروردین)، نهنگ‌ها ۵۲ هزار واحد بیت کوین را انباشت کرده و قیمت این ارز دیجیتال را دوباره به سطح ۷۱ هزار دلاری برگرداندند. این اتفاق، تحلیل‌گران را به فکر خروج بیت کوین از منطقه خطر و افزایش قیمت دلاری آن انداخت. شما میتوانید شاخص های مختلف آنچین را در استودیو آنچین پلتفرم بایتیکل مشاهده و تحلیل کنید.

پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) در گزارشی اظهار داشت:

“انباشت عظیم بیت کوین توسط ذینفعان کلیدی در تعطیلات آخر هفته و جهش دوباره قیمت موجب غافلگیری معامله‌گران شد.”

این موسسه در ادامه گزارش خود، افزود:

“کیف پول‌های بزرگ و به‌اصطلاح «نهنگ‌ها» و «کوسه‌ها» تنها در عرض یک روز ۵۱,۹۵۹ واحد بیت کوین به ارزش تقریبی ۳.۴ میلیارد دلار را جمع‌آوری کردند.”

این انباشت عظیم، معادل ۰.۲۶۳ درصد از کل عرضه موجود بیت کوین است.

موسسه Santiment درباره این موضوع توضیح می‌دهد:

“انباشت عظیم بیت کوین توسط ذینفعان کلیدی در تعطیلات آخر هفته و جهش دوباره قیمت موجب غافلگیری معامله‌گران شد.”

با توجه به این انباشت بزرگ بیت کوین و افزایش قیمت دلاری آن، تحلیل‌گران معتقدند که بیت کوین احتمالاً از منطقه خطر خارج شده و به افزایش قیمت خواهد پرداخت.

گزارش آنچین شرکت سنتیمنت

پایان اصلاح؟!

با نزدیک شدن به تاریخ هاوینگ بیت کوین که احتمالاً در ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) اتفاق می‌افتد، مشاهده ادامه انباشت بیت کوین توسط کیف پول‌های بزرگ همچنان قابل پیش‌بینی است. این وضعیت می‌تواند به تثبیت و افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال منجر شود.

اصلاح قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ، بررسی‌های تحلیلی کریپتو مبتنی بر الگوهای تاریخی را تأیید می‌کند. براساس داده‌های کوین‌گکو، مشاهده شده است که این اصلاح قیمت در دوره‌ای که از سقف تاریخی ۷۳,۷۳۸ دلاری در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) تا ۶۱,۴۹۴ دلار در تاریخ ۲۰ مارس (۱ فروردین) ادامه داشته است. این کاهش حدود ۱۷ درصد نسبت به چرخه‌های گذشته کاهش کمتری دارد.

تحلیل‌گر معروف، رکت کپیتال (Rekt Capital) معتقد است که اگر این کاهش ۱۷ درصدی و بازپس‌گیری قیمت نشانه‌ای از اتمام اصلاح قبل از هاوینگ باشد، عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تقریباً مشابه با عملکرد آن در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این موضوع توسط وی در یک توییت در شبکه اجتماعی اکس به اشتراک گذاشته شده است:

اصلاح بیت کوین در این دوره حدود ۱۸ درصد است؛ درحالی که پیش از هاوینگ ۲۰۲۰ کمی بیش از ۱۹ درصد کاهش یافته است.

تحلیل شرکت رکت کپیتال

رکت کپیتال پیش‌بینی کرده بود که اصلاح قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴، خفیف‌تر و در بازه زمانی کوتاه‌تری نسبت به چرخه‌های قبلی اتفاق خواهد افتاد.

همچنین، موسسه تحقیقاتی کایکو (Kaiko) در گزارشی به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و کاهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته اشاره کرده است. این گزارش با تحلیل سفارش‌های خرید و فروش نشان می‌دهد که فروش‌ها پس از بسته شدن بازار در ایالات متحده تشدید شده‌اند. کایکو پراکندگی نقدینگی ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها و جفت‌های معاملاتی را به عنوان دلیل اصلی کاهش قیمت بیت کوین برشمرده است.

هاوینگ بیتکوین هر ۴ سال یکبار اتفاق می افتد و پاداش دریافتی ماینر ها طی آن نصف میشود

جمع بندی

با نزدیک شدن به تاریخ هاوینگ بیت کوین در اوایل آوریل، انباشت بیت کوین توسط کیف‌های پول بزرگ ادامه یافته است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این اصلاح قیمت پیش از هاوینگ ۲۰۲۴، خفیف‌تر و در بازه زمانی کوتاه‌تری نسبت به چرخه‌های قبلی رخ خواهد داد. اصلاحات اخیر در قیمت بیت کوین، به تحلیل‌گران معروف مانند رکت کپیتال و موسسه تحقیقاتی کایکو، فرصت داده است تا پیش‌بینی‌هایی درباره نوسانات بازار و عوامل تاثیرگذار بر آنها ارائه کنند. تشدید فروش‌ها پس از بسته شدن بازار در ایالات متحده و پراکندگی نقدینگی ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها و جفت‌های معاملاتی، به عنوان عوامل اصلی کاهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته مطرح شده است.

5/5 (1 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *