آپدیت دنکون شبکه اتریوم به زودی انجام میشود. درمورد آن چقدر میدانید؟

بر اساس گزارش تیم بنیاد اتریوم توسط تیم بیکو (Tim Beiko)، یکی از مهندسان ارشد این بنیاد، انتظار می‌رود که بروزرسانی دنکون با نسخه شماره ۸٬۶۲۶٬۱۷۶ را ارائه دهد و برنامه‌ریزی شود که در تاریخ ۱۳ مارچ (۲۳ اسفند) ساعت ۸:۵۵ به وقت شرقی (ET) اجرا شود.

برنامه ریزی شده است که دنکون، قابلیت جدیدی به نام پروتو دنک شاردینگ (Proto Danksharding) را از طریق پروپوزال EIP-4844 معرفی کند. همچنین، این بروزرسانی موجب اضافه شدن بلاب‌ها و قابلیت ذخیره‌سازی موقت به شبکه اتریوم خواهد شد. با این قابلیت‌ها، نودهای اتریوم قادر به دسترسی به داده‌های آفچین خواهند بود و این به آنها اجازه می‌دهد که بدون تاثیر بر زمان پردازش بلاک، داده‌های بیشتری را در تراکنش‌های اتریوم ذخیره کنند.

بلاب‌ها به منظور بهبود پشتیبانی از بلاکچین اتریوم از شبکه‌های لایه ۲ مانند زدکی سینک، آپتیمیزم و آربیتروم طراحی شده‌اند و به رفع نیازهای ذخیره‌سازی داده آنها کمک می‌کنند.

ارتقای دنکون در تاریخ ۱۷ ژانویه در شبکه آزمایش گوئرلی راه‌اندازی شد و ۱۳ روز بعد کارایی آن در شبکه سپولیا امتحان شد. در ادامه، تیم توسعه اتریوم این بروزرسانی را در شبکه آزمایشی هولسکی اجرا کرد. حالا همه چیز برای اجرای این بروزرسانی مهم در بلاکچین اصلی اتریوم فراهم شده است.

آخرین بروزرسانی مهم اتریوم، شاپلا (Shapella)، در ماه آپریل سال گذشته (فروردین ۱۴۰۲) در این شبکه انجام شد. بعد از این بروزرسانی، کاربران و ولیدیتورها برای اولین بار اتر استیک شده خود را برداشت کردند.

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *