ایردراپ کتیزن توزیع شد! نحوه دیدن مقدار توکنی که شامل شدید چگونه است؟

فهرست عناوین

توزیع ایردارپ کتیزن

بازی کتیزن (Citizen) در روز گذشته اعلام کرد که اسنپ‌شات ایردراپ خود را ساعت ۳:۳۰ صبح روز ۲۴ شهریور به وقت تهران ثبت کرده است. تیم توسعه‌دهنده این بازی تلگرامی با هیجان این لحظه تاریخی را جشن گرفته و تاکید کرد که هر توکن CATI نمادی از حقوق حاکمیت کاربران در اکوسیستم کتیزن است.

به گفته آن‌ها، این توکن تنها یک دارایی دیجیتال نیست، بلکه نشان‌دهنده اجماع و اعتماد جامعه کاربران است که روح وب ۳ را شکل می‌دهد. کتیزن همچنین اعلام کرد که ۴۳ درصد از کل عرضه توکن خود را به ایردراپ اختصاص داده است؛ ۳۴ درصد از آن به کاربران تعلق می‌گیرد و ۹ درصد در لانچ‌پول بایننس توزیع خواهد شد.

ایردراپ کتیزن

وضعیت آنلاک شدن توکن ها در TGE

نکته قابل توجه در ایردراپ کتیزن این است که ۱۵ درصد از آن ۳۴ درصد برای پاداش به بازیکنان فصل اول در رویداد تولید توکن (TGE) روی شبکه TON توزیع می‌شود. بقیه توکن‌ها به ایردراپ‌های فصلی اختصاص می‌یابد. به‌طور دقیق‌تر، ۹٬۹۰۰٬۰۰۰ توکن (۰.۹۹ درصد) ابتدای فصل دوم توزیع می‌شود و برای فصل‌های بعدی، هر سه ماهه تعداد این توکن‌ها تا ۱۰ درصد رشد خواهد داشت. به‌طور کلی، ۸ فصل برای ایردراپ در نظر گرفته شده است. بقیه عرضه توکن کتیزن به دسته‌های زیر اختصاص می‌یابد:

  • تیم توسعه‌دهنده
  • مشاوران و همکاران
  • صندوق ذخیره اکوسیستم
  • نقدینگی در صرافی‌ها

مروری بر توکنومیک کتیزن

  • نقدینگی: ۵ درصد (۱۰۰ درصد در زمان رویداد تولید توکن (TGE) توزیع می‌شود).
  • خزانه: ۱۵ درصد (۱۰ درصد در زمان TGE و مابقی در طی توکن آنلاک‌های مختلف توزیع خواهد شد).
  • اعضای تیم: ۲۰ درصد (در زمان TGE توزیع نشده و طی ۱۲ تا ۴۸ ماه به مرور زمان آزاد می‌شود).
  • سرمایه‌گذاران: ۱۰ درصد (در زمان TGE توزیع نشده و در بازه زمانی ۱۲ تا ۴۸ ماه عرضه می‌شود).
  • مشاوران: ۷ درصد (در زمان TGE توزیع نشده و بین ۱۲ تا ۴۸ ماه به تدریج توزیع می‌شود).
توکنومیک کتیزن

بیانیه تیم کتیزن درمورد توکنومیک و انتقادات وارد شده به آن

در عرضه اولیه توکن CATI، که به عنوان نماد حاکمیتی اکوسیستم کتیزن تعریف شده است، هیچ‌گونه افزایش عرضه‌ای در آینده صورت نخواهد گرفت. تصمیمی گرفته شده که ۵۰ درصد از درآمد بنیاد کتیزن به خرید مجدد و توکن‌سوزی CATI اختصاص یابد. همچنین، تیم توسعه‌دهنده پس از بررسی دقیق بازار، تصمیم گرفت که ۳۰.۵ درصد از کل عرضه توکن‌ها در زمان رویداد تولید توکن (TGE) آزاد شود.

نکته حائز اهمیت این است که هیچ‌یک از اعضای تیم، سرمایه‌گذاران و مشاوران پروژه در زمان TGE سهم خود را دریافت نخواهند کرد. این تصمیم، نشان‌دهنده اعتماد بلندمدت تیم به اکوسیستم کتیزن است و این اطمینان را می‌دهد که در سال اول، تنها بازیکنان بازی می‌توانند توکن‌های CATI را نگهداری و معامله کنند.

راه اندازی بخش Stake to Earn برای دریافت مقدار بیشتر توکن

بازی کتیزن امروز بخش جدیدی با عنوان Stake to Earn را راه‌اندازی کرده است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استیک کردن توکن‌های خود، درآمد کسب کنند. همچنین، بر اساس اطلاعیه‌های پیشین، گزینه برداشت توکن به صرافی‌های متمرکز در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، توکن CATI قرار است در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در صرافی‌های بزرگی مانند بیت‌گت (Bitget) لیست شود. این اقدام به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را در صرافی‌های مختلف معامله کنند و نقدینگی بیشتری به این پروژه اضافه شود.

نحوه مشاهده مقدار ایردراپ دریافت شده

برای مشاهده مقدار توکن‌های ایردراپ کتیزن (CATI) که شامل شده‌اید، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد ربات کتیزن شوید

ابتدا باید به ربات تلگرامی مربوط به بازی کتیزن وارد شوید.

روی گزینه Airdrop کلیک کنید

در صفحه اصلی ربات، به سمت راست صفحه بروید و گزینه “Airdrop” را انتخاب کنید.

مقدار توکن‌های CATI را مشاهده کنید

پس از کلیک بر روی گزینه Airdrop، مقدار توکن‌های CATI که به شما اختصاص داده شده است، نمایش داده خواهد شد.

با انجام این مراحل، می‌توانید به راحتی مقدار ایردراپ خود را مشاهده کرده و از آن بهره‌برداری کنید.

شرایط ایردراپ کتیزن

جمع بندی

بازی کتیزن با شروع ایردراپ توکن CATI در تاریخ ۲۴ شهریور، ۴۳ درصد از عرضه کل توکن‌ها را در این رویداد توزیع کرد. از این مقدار، ۳۴ درصد به کاربران اختصاص یافته و ۹ درصد به لانچ‌پول بایننس تعلق دارد. همچنین، ۱۵ درصد از این ۳۴ درصد در رویداد تولید توکن (TGE) به بازیکنان فصل ۱ توزیع می‌شود و مابقی توکن‌ها به ایردراپ‌های فصلی اختصاص یافته است. عرضه توکن CATI به عنوان نماد حاکمیتی اکوسیستم، در TGE آزاد شد و هیچ‌یک از اعضای تیم، سرمایه‌گذاران و مشاوران در این مرحله سهمی دریافت نمی‌کنند، که این نشان‌دهنده اعتماد بلندمدت به اکوسیستم کتیزن است.

بازی کتیزن همچنین امروز بخش “Stake to Earn” را راه‌اندازی کرده و توکن‌های CATI از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در صرافی‌هایی مانند بیت گت لیست خواهند شد. برای مشاهده مقدار توکن‌های ایردراپ شده، کاربران می‌توانند با ورود به ربات کتیزن و انتخاب گزینه “Airdrop”، مقدار توکن‌های CATI خود را مشاهده کنند.

5/5 (3 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *