آموزش شاخص  KST (Know Sure Thing)

اسیلایتور “ KST (Know Sure Thing)

اسیلایتور KST چیست؟

اسیلایتور  KST یا همان “Know Sure Thing” به معنی ” مورد مطمئن را بدانید” است. این اسیلایتور  تغییرات قیمت را در چندین بازه زمانی همزمان تجزیه و بررسی می‌کند. اسیلایتور  “مورد مطمئن را بدانید” اولین بار توسط آقای مارتین پرینگ در سال ۱۹۹۱ ابداع شد. مبدع این اسیلایتور میگوید گول اسم این اسیلایتور را نخورید و فکر کنید همیشه قرار است درست پیشبینی کند اما تجربه نشان داده در بسیاری از موارد این اسیلایتور موفق بوده است. این اسیلایتور از ۲ خط تشکیل شده که در واقع از چند بازه زمانی و از ROC استفاده میکند. KSTچهار بازه زمانی مختلف را از ROC می گیرد و آنها را با استفاده از میانگین های متحرک ساده، محاسبه می کند.   

 

فرمول و نحوه محاسبات اسیلایتور KST

 

محاسبه این اسیلایتور با استفاده از پارامترهای پیش فرض صورت میگیرد.

 

 “۱۰،۱۵،۲۰،۳۰،۱۰،۱۰،۱۰،۱۵،۹

 چهار شماره اول (۱۰،۱۵،۲۰،۳۰) طول دوره ROC را نشان می دهند. چهار شماره دوم (۱۰،۱۰،۱۰،۱۵) طـول دوره SMA است که باید در طول دوره ROC مربوط به آن اعمال شود . شماره  (۹) هم طول دوره SMA است.

پس در این نمونه ابتدا باید ROCMA را برای هر چرخه قیمت مورد محاسبه قرار داد.

ROCMA1 = 10 Period SMA of 10 Period ROC

ROCMA2 = 10 Period SMA of 15 Period ROC

ROCMA3 = 10 PERIOD SMA of 20 Period ROC

ROCMA4 = 15 Period SMA of 30 Period ROC

و در نهایت وقتی همه این موارد اماده بود، میتوان KST را محاسبه کرد.

(RCMA1 x 1) + (ROCMA2 x 2) + (ROCMA3 x 3) + (ROCMA4 x 4) = KST

استراتژی های معاملاتی اسیلایتور KST

    شکست خط سیگنال

زمانی که اسیلایتور KST، خط سیگنال را به سمت بالا قطع کند، میتوان به معاملات خرید فکر کرد و برعکس، زمانی که خط سیگنال توسط KST به سمت پایین قطع شود، احتمالا معاملات فروش منطقی تر باشند.

 

   کراس خط صفر

اگر KST خط صفر را به سمت پایین قطع کند ، میتوان آن را به نوعی تایید کننده روند نزولی و برعکس در صورتی که به سمت بالا قطع کند، نوعی تایید بر روند صعودی میباشد. البته باید دقت کرد این نوع سیگنال گیری از این اسیلایتور، دارای وزن پایینی در تحلیل میباشد و به نوعی سیگنال های دریافتی را میتوان ضعیف دانست.

 

اسیلایتور KST

همانطور که بیان شد، اسیلاتور  Know Sure Thingشامل دو خط میباشد که در ناحیه منفی بی نهایت الی مثبت بی نهایت درحال نوسان هستند. این نوسانگر مبتنی بر فشار حرکت قیمت یا مومنتوم میباشد.KST براساس نرخ تغییر (ROC) عمل می کند.KST چهار بازه زمانی مختلف را از ROC می گیرد و آنها را با استفاده از میانگین های متحرک ساده، محاسبه می کند. از این اسیلایتور میتوان سیگنال هایی جهت تایید روند بازار و یا تغییر احتمالی آن، دریافت کرد.

 

 

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *