بهترین وبسایت‌های خبری بازار کریپتوکارنسی

فهرست مطالب

مقدمه

بازار ارزهای­‌دیجیتال بدون تعطیلی است و هر لحظه اتفاقات و اخبار جدیدی در آن رخ می‌­دهد. هر یک از این خبرها تاثیرات به سزایی بر روی رفتار معامله گران و شرایط بازار دارند.  مطلع بودن از جدیدترین اخبار بنیادی و تکنیکال و پیش­بینی‌­های بازار ارزهای دیجیتال همواره یکی از دغدغه‌­های فعالین این حوزه بوده­ است. از این رو در این مقاله به معرفی بهترین سایت‌­های خبری در این حوزه می‌­پردازیم.

کوین تلگراف (Cointelegraph)

 

این وبسایت مستقل که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد؛ اخبار کریپتوکارنسی، بلاک چین و اینترنت نسل­‌های بعدی را با محتوای گرافیکی جذاب پوشش می‌­دهد. استفاده از سبک هنری کامیک استریپ و تم‌­هایِ شاد هر خبر، کوین تلگراف را در میان سایرین متمایز کرده است.

در کوین تلگراف علاوه بر اخبار هر روز، می‌توانید اخبار تخصصی هر کوین را در بخشی جداگانه ببینید. همچینین در قسمت Market Analyze تحلیل­ و پیش­بینی‌های مفیدی از بازار قرار داده شده است.

سایت‌های دیگر از مقالات تخصصی کوین تلگراف به عنوان یک رفرنس استفاده می‌کنند. همچینین این سایت بر معاملات ارز دیجیتال اثرگذار است. زیرا تحلیل‌­های بنیادی منتشر شده در کوین تلگراف در تصمیمات تریدرها تاثیرات بسیار زیادی دارد و بسیاری از آن‌ها بر اساس اخبار و اطلاعات این سایت معامله می‌کنند.

کوین تلگراف تمامی اخبار و اطلاعات را در قالب پادکست صوتی نیز به اشتراک می­‌گذارد. این وبسایت به زبان‌های انگلیسی،اسپانیایی، ژاپنی، صربی و چند زبان دیگر در دسترس است.

کوین مارکت کپ (Coin Market Cap)

کوین مارکت کپ یکی از پرمخاطب­‌ترین و محبوب­‌ترین وبسایت‌های خبری حوزه کریپتوکارنسی است و اطلاعات تحلیلی مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌­دهد.

در این سایت اطلاعات مفیدی مانند ارزش بازار، حجم روزانه معاملات، سقف و کف تاریخی، تعداد کوین‌های در گردش وجود دارد که مرجع ارزشمندی برای تحلیلگران است. همچنین با استفاده از این سایت می­‌توان ICOها (عرضه اولیه) را یافت و توکن‌های پرطرفدار و کوین‌های ترند را شناسایی کرد.

کوین مارکت کپ امکان  ساخت یک  پورتفوی شخصی سازی­ شده­ رایگان را به کاربران خود می‌دهد. در قسمت Historical Data این سایت می­‌توانید حجم معامله­ شده و تغییرات قیمت ارز دیجیتال دلخواهتان را در تاریخ‌های قبلی ببینید و در قسمت wallets برای هر ارز می­‌توانید کیف­ پول­‌هایی که از این ارز پشتیبانی می­‌کنند را مشاهده کنید.

در قسمت Blockchain Explorer این وبسایت، می­‌توانید کد هش تراکنش­‌های انجام شده در بعضی از شبکه های بلاکچینی مانند بیت­کوین، اتریوم، لایت­کوین و بایننس­ کوین را جستجو کنید.

از جمله ویژگی‌های برجسته دیگر این سایت می‌توان به :

  • دسته بندی تمامی صرافی­‌های دنیا بر اساس امتیاز کاربران؛
  • دسته بندی NFTهای بازار  به ترتیب حجم فروش؛
  • قرار دادن رمزارز مورد نظرتان در قسمت Watchlist سایت، اشاره کرد.

کوین دسک(Coindesk)

 

این سایت از سال ۲۰۰۳ شروع به فعالیت کرد. در وبسایت کوین دسک علاوه بر اخبار کریپتوکارنسی، می­‌توانید مصاحبه­ فعالین مشهور این حوزه را هم ببینید. در این وبسایت که ده میلیون بازدید­کننده دارد، می‌توانید رویدادهای مهم و زنده این بازار را تماشا کنید همچنین اگر به شنیدن اخبار علاقه دارید، پادکست اختصاصی کوین دسک در اختیار شماست. کوین دسک  میزبان اجلاس سالانه بلاکچین و برنامه Blockchain Week NYC است و در بسیاری از رسانه­‌ها مانند وال­استریت ژورنال کوین دسک، مرجع قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر مطالب این سایت حول محور فناوری و تجارت است و قسمت Learn و بخش تحقیق و پژوهش آن قدم‌های ارزنده‌ای را در مسیر آموزش حوزه کریپتو برداشته است.  به منظور دسترسی آسان، نسخه اندروید کوین دسک نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است.

دیلی کوین (Daily Coin)

دیلی کوین  بیشتر به اخبار جهانی بازار کریپتوکارنسی مانند قوانین و مقررات کشورهای جهان در مورد ارزهای دیجیتال می‌پردازذ. در این سایت علاوه بر قیمت لحظه‌­ای ارزهای مختلف، مقالات آموزشی متنوعی برای کاربران با سطج دانش متفاوت وجود دارد. وبلاگ دیلی کوین نویسندگان زیادی دارد و یک موضوع از دیدگاه‌های متفاوتی بررسی می‌شود.

لونار کراش (Lunarcrush)

 

لونار کراش بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده است و اطلاعاتی بسیار کمیاب را می­‌توانید در آن مشاهده کنید. این سایت فضای گرافیکی جذابی دارد و اطلاعات بنیادی بسیار مفیدی از بازار کریپتوکارنسی را در خود جای داده است.

لونار کراش با استفاده از هوش مصنوعی داده­‌های شبکه‌­های اجتماعی مانند توییتر، حجم جستجوی گوگل و چندین پارامتر دیگر تحلیل‌ها و اطلاعات مفیدی همچون احساسات معامله گران را در اختیار مخاطبان قرار می­‌دهد.

این سایت برای رتبه­ بندی آلت­کوین ها از دو معیار گلکسی اسکور( galaxy score) و آلت­رنک (Alt rank) استفاده می­‌کند و در معیار گلکسی اسکور به عملکرد پروژه‌­ها  بین ۰ تا ۱۰۰ نمره می‌­دهد. این امتیاز­دهی بر اساس معیار­های بنیادی و اندیکاتور­ها می‌­باشد. همچنین معیار آلت رنک آلت­کوین­‌ها را از لحاظ استراتژی سرمایه­ گذاری بررسی کرده و به آن­‌ها نمره ای از ۰ تا ۲۰۰۰ می­‌دهد. این معیار توسط بیت­کوین آلت­کوین­‌ها را می­‌سنجد. این معیار برای معامله ­گران کوتاه ­مدت بازار بسیار مفید و کاربردی است.

کریپتو پنیک (Cryptopanic)

کریپتو پنیک یکی از بهترین سایت­‌های خبری در حوزه کریپتوکارنسی است که تمامی اخبار ریز و درشت این حوزه را منتشر می­‌کند. از تصاویر و کارهای گرافیکی در این سایت اصلا استفاده نشده است.  و به این همین دلیل  ظاهری عجیب دارد. اخبار مربوط به هر رمزارز در این سایت به صورت مجزا منتشر می‌شود و می‌توانید در کمترین زمان  به بیشترین اطلاعات دسترسی پیدا می­‌کنید. کریپتو پنیک در نسخه‌ها­‌ی اندروید و IOS نیز منتشر شده است.

کریپتو پوتیتو (Crypto Potato)

کریپتو پوتیتو با بهره ­گیری از جذابیت‌های بصری و خلاقیت‌های جالب، اخبار این حوزه را پوشش می‌­دهد. در این سایت آنالیز هفتگی قیمت بیت کوین را می‌­توانید مشاهده بفرمایید. سرعت انتشار بالای اخبار حوزه کریپتوکارنسی یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت می‌­باشد.

کریپتو پوتیتو در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر اخبار را زودتر از سایت منتشر می‌­کند. این سایت دسته­بندی های مختلفی مانند بیتکوین و آلتکوینها، پروژه های کریپتو و انجمن دارد.

نتیجه­ گیری

اگر در بازار کریپتوکارنسی فعال هستید حتما باید از اخبار این بازار اطلاع پیدا کنید تا در زمان مناسب بهترین تصمیمات را بگیرید و وبسایت‌­های بالا اخبار این بازار را به طور کامل پوشش می‌­دهند.

0/5 (0 نظر)
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *